Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Vážený pán minister!

.ľubomír Tomáška .časopis .spoločnosť

Vysokoškolský učiteľ z Prírodovedeckej fakulty UK Ľubomír Tomáška dostal od ministra školstva najvyššie rezortné ocenenie. Odmietol ho a v otvorenom liste vysvetľuje svoje dôvody.

vďaka za Vaše pozvanie na slávnostné podujatie pri príležitosti Dňa učiteľov, na ktorom by som mal od Vás prevziať „najvyššie rezortné ocenenie za prínos v oblasti výchovy a vzdelávania v rámci rozvoja školstva“. Úprimne priznávam, že si nomináciu na toto ocenenie veľmi vážim. Mám šťastie, že som na univerzite obklopený vynikajúcimi pedagógmi, ktorí sú pre mňa vzormi. Fakt, že nominácia vzišla práve z tohto prostredia, ma ohromne potešila. Možnosť podieľať sa na vzdelávaní talentovaných a motivovaných študentov som vždy považoval za privilégium. To, že sa mi dostalo pocty byť za moje úsilie navrhnutý na ocenenie, mi dáva nádej, že táto snaha nie je úplne márna.

Vaša pozvánka ma však zároveň uviedla do rozpakov. Na jednej strane mám byť ocenený za prínosy v rámci rozvoja školstva, na druhej strane je to isté školstvo v dlhodobej stagnácii, či presnejšie povedané, v permanentnom rozklade. Odhliadnuc od tohto evidentného rozporu je však dôležité niečo oveľa podstatnejšie.

Doterajšie pokusy zmeniť naše školstvo k lepšiemu v drvivej väčšine zlyhali. Neúspech týchto pokusov je do veľkej miery spôsobený tým, že zanedbali elementárny, zato esenciálny fakt: kľúčovým subjektom vo vzdelávaní je učiteľ.

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite