Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Dievčatá v IT

.matej Gašparovič .časopis .týždeň v ekonomike

Medzi najznámejšie exporty nášho vývoja patria „ajťácke“ firmy Eset či Anasoft. Hoci to tak neznie, oba názvy pochádzajú od ženy.

Keď sa študenti elektrofakulty rozhodovali pred 19-timi rokmi pre názov svojej firmy, chceli ju pomenovať dievčenským menom. Výber začali podľa abecedy a skončili už u Anny. V Anasofte sa podporuje kľúčová vec pre inovatívne firmy: počúvať zamestnancov, s akými nápadmi prídu, dať im na ne priestor a nezahnať ich späť do zabehaných koľají. Firma prezidenta firmy Michala Hrabovca podporuje kreativitu svojich ľudí. A nielen svojich. Anasoft napríklad nakupuje do škôl robotické stavebnice – aby podporili tvorivosť detí. Študentov podporujú aj inak. V „internátnej“ Mlynskej doline majú výskumné laboratórium ANAlab. V rámci neho vytvorili projekt, kde môžu talentovaní študenti spolupracovať s odborníkmi na vývoji. „Hľadáme študentov, ktorí sa neboja vykročiť z radu,“ znie ich ponuka na internetovej stránke.
Eset – pravdepodobne naša najznámejšia značka vo svete – má meno podľa egyptskej bohyne plodnosti. Jej antivírusy NOD chránia desiatky miliónov počítačov na svete. Zakladateľ Esetu Miroslav Trnka a jeho spoločník Peter Paško sa tento rok ocitli v rebríčku najbohatších Slovákov.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite