Preto sú rozprávky taká vďačná téma, preto sa k nim dokážeme ustavične vracať a preto vždy, keď už sa zdajú vyčerpané a mimo hru, ony samy sa vrátia zo smeru, odkiaľ by ich nikto nečakal.
Kdesi v americkom štáte Maine existuje mestečko Storybrooke, mestečko, v ktorom neplynie čas, a z ktorého sa nedá odísť, mestečko, ktoré je šialeným projektom esenciálne zlej čarodejnice, tej úplne najhoršej čarodejnice, ktorá po tom, ako v rozprávkach prehrala, stihla ešte vykonať jednu kliatbu. Podstatou tej kliatby je, že vymaže všetky rozprávkové dobré konce, všetky happyendy, všetky „a žili šťastne až do smrti“ a to tak, že zariadi ich pokračovanie. Zlá čarodejnica prenesie všetky relevantné rozprávkové postavy do banálnej všednosti nášho sveta, zbaví ich pamäti a ponechá tak. Snehulienka, Popoluška, Červená čiapočka, taký princ, hentaký princ, Džepeto, ten od Pinokia, Rumpelstiltskin alias Rumplcimprcampr, alebo – ako ho my poznáme – Martinko Klingáč, tí všetci prežívajú v mestečku Storybrooke, netušiac, kým v skutočnosti sú a o čom sú ich príbehy. Nevedia, že namiesto ubíjajúcej všednosti nevedúcej odnikiaľ nikam by mali žiť svoje happyendy a nevedia, že sú obeťami, hoci sa tak cítia.
Taká je východisková situácia v seriáli Once Upon a Time, ktorý napísali tvorcovia Nezvestných Edward Kitsis a Adam Horowitz a hoci odvysielaná bola dosiaľ sotva polovica prvej série, už je jasné, že opäť pôjde o dielo, ktoré by znieslo najvyššie umelecké nároky. Ak by teda ešte niekomu napadlo na seriál ich aplikovať. Lenže dnes už netreba, každému, kto je čo len troška v obraze, je už dávno jasné, že kto má ešte čo povedať, píše seriály.
Kdesi v americkom štáte Maine existuje mestečko Storybrooke, mestečko, v ktorom neplynie čas, a z ktorého sa nedá odísť, mestečko, ktoré je šialeným projektom esenciálne zlej čarodejnice, tej úplne najhoršej čarodejnice, ktorá po tom, ako v rozprávkach prehrala, stihla ešte vykonať jednu kliatbu. Podstatou tej kliatby je, že vymaže všetky rozprávkové dobré konce, všetky happyendy, všetky „a žili šťastne až do smrti“ a to tak, že zariadi ich pokračovanie. Zlá čarodejnica prenesie všetky relevantné rozprávkové postavy do banálnej všednosti nášho sveta, zbaví ich pamäti a ponechá tak. Snehulienka, Popoluška, Červená čiapočka, taký princ, hentaký princ, Džepeto, ten od Pinokia, Rumpelstiltskin alias Rumplcimprcampr, alebo – ako ho my poznáme – Martinko Klingáč, tí všetci prežívajú v mestečku Storybrooke, netušiac, kým v skutočnosti sú a o čom sú ich príbehy. Nevedia, že namiesto ubíjajúcej všednosti nevedúcej odnikiaľ nikam by mali žiť svoje happyendy a nevedia, že sú obeťami, hoci sa tak cítia.
Taká je východisková situácia v seriáli Once Upon a Time, ktorý napísali tvorcovia Nezvestných Edward Kitsis a Adam Horowitz a hoci odvysielaná bola dosiaľ sotva polovica prvej série, už je jasné, že opäť pôjde o dielo, ktoré by znieslo najvyššie umelecké nároky. Ak by teda ešte niekomu napadlo na seriál ich aplikovať. Lenže dnes už netreba, každému, kto je čo len troška v obraze, je už dávno jasné, že kto má ešte čo povedať, píše seriály.
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.