Na minútu presne sú pozvaní do ambulancie, kde im založíme elektronickú kartotéku. V obsiahlej anamnéze pacienta najprv riadne vyspovedáme, čo nezriedka samo osebe vedie k diagnóze. Medicínsky rozhovor je úľavou aj pre majiteľa, ktorý si sám ujasní relevantné skutočnosti a ochotu na liečbu.
Počas vyšetrovania na stole k pacientovi pristupujeme s citom, minimalizujeme jeho strach z bolestivosti a úkonov. Po vyšetrení majiteľovi vysvetlíme jednotlivé nálezy, na tabuľu mu rozkreslíme biologické deje. Konzultujeme s ním postupnosť a zmysluplnosť všetkých nasledujúcich opatrení a podrobne opisujeme účinok nasadených liekov. Na záver majiteľa vybavíme tlačenou lekárskou správou a v prípade potreby ho referujeme na špecializované veterinárne pracovisko, trebárs aj do zahraničia. Zaplatí v hotovosti alebo platobnou kartou a personál ho vyprevadí s úsmevom na tvári.
Takto to naozaj funguje. A ak raz náhodou nebudem daný štandard stíhať kapacitne, s hrdosťou si zamestnám mladšieho kolegu a rozšírim priestory ambulancie.
Prečo to funguje na veterine a v humáne nie? Chýba trh. Okrem iného. Chýba základný vzťah medzi dopytom a ponukou. Je veľa pacientov a málo poskytovateľov. Univerzity pritom ročne vychrlia stovky absolventov medicíny. Podľa toho, čo o tom viem, si staré kapry nerady púšťajú do rybníka mladé šťuky. Zajedno sú zrejme až v otázke bodov a štrajkovania. Potom však platí to, čo povedal Minister Zajac, že pacienta nezabije choroba samotná, ale nefunkčný systém.
Dnes som volal na gastroenterológiu, kam by som potreboval zájsť so sebou. Zmilovali sa nado mnou a objednali ma – už na budúci mesiac! Keď sa nám narodila dcéra a mala zdravotný problém, horko-ťažko nás na podobné vyšetrenie objednali za tri mesiace.
Vážení kolegovia, cvengrošovskí Hippokrati: o tri mesiace môže byť aj po mne! Trápi to ešte niekoho z vás, alebo už všetci počítate iba cash?
Autor je veterinárny lekár.
Počas vyšetrovania na stole k pacientovi pristupujeme s citom, minimalizujeme jeho strach z bolestivosti a úkonov. Po vyšetrení majiteľovi vysvetlíme jednotlivé nálezy, na tabuľu mu rozkreslíme biologické deje. Konzultujeme s ním postupnosť a zmysluplnosť všetkých nasledujúcich opatrení a podrobne opisujeme účinok nasadených liekov. Na záver majiteľa vybavíme tlačenou lekárskou správou a v prípade potreby ho referujeme na špecializované veterinárne pracovisko, trebárs aj do zahraničia. Zaplatí v hotovosti alebo platobnou kartou a personál ho vyprevadí s úsmevom na tvári.
Takto to naozaj funguje. A ak raz náhodou nebudem daný štandard stíhať kapacitne, s hrdosťou si zamestnám mladšieho kolegu a rozšírim priestory ambulancie.
Prečo to funguje na veterine a v humáne nie? Chýba trh. Okrem iného. Chýba základný vzťah medzi dopytom a ponukou. Je veľa pacientov a málo poskytovateľov. Univerzity pritom ročne vychrlia stovky absolventov medicíny. Podľa toho, čo o tom viem, si staré kapry nerady púšťajú do rybníka mladé šťuky. Zajedno sú zrejme až v otázke bodov a štrajkovania. Potom však platí to, čo povedal Minister Zajac, že pacienta nezabije choroba samotná, ale nefunkčný systém.
Dnes som volal na gastroenterológiu, kam by som potreboval zájsť so sebou. Zmilovali sa nado mnou a objednali ma – už na budúci mesiac! Keď sa nám narodila dcéra a mala zdravotný problém, horko-ťažko nás na podobné vyšetrenie objednali za tri mesiace.
Vážení kolegovia, cvengrošovskí Hippokrati: o tri mesiace môže byť aj po mne! Trápi to ešte niekoho z vás, alebo už všetci počítate iba cash?
Autor je veterinárny lekár.
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.