Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Treba vedieť, treba mať

.časopis .lifestyle

TREBA CHODIŤ: Snehovky na chodenie i lyžovanie
Spisovne sú to snehovky, ale v športových obchodoch ich predávajú pod názvom snežnice, teda akési násadky na zimnú obuv či lyžiarky, ktoré rozkladajú hmotnosť chodca na väčšiu plochu, a tým umožňujú pohodlnejšie chodenie po snehu bez zbytočného zapadania. Vo vlnitom teréne, kde sa ide chvíľu hore a chvíľu dolu kopcom, to však nemusí byť najpohodlnejší spôsob zdolávania terénu. Nemecká outdoorová značka HIVE teraz vymyslela práve pre takéto prípady vylepšenie. Jednoduchým zaklapnutím sa z konštrukcie na chodenie po snehu stanú akési provizórne malé lyže so súvislou kĺzacou plochou,  ktorými sa dá v pohode zjazdiť menší vŕšok. Výrobca tvrdí, že na normálne lyžovanie nie sú tieto snehovky vhodné, ale možno sa nájdu nadšenci a časom sa dočkáme aj novej lyžiarskej disciplíny hiving.

TREBA HRAŤ: Poháre na pitie aj koncertovanie
Keď sa spoločnosť pri pohároch dobrého vína uvoľní, z času na čas sa nájde muzikant, ktorý ich premení na hudobný nástroj. Práve takým prichádza na pomoc originálny set pohárov Musical Wine Glasses, vyrábaných v Rakúsku a Portugalsku z bezolovnatého krištáľu, vhodného aj do umývačky, ktorý sa predáva prostredníctvom portálu uncommongoods.com. Pohárový set má na boku rysky označujúce, pokiaľ v nich treba nápoj  naliať, aby ste vytvorili plnú oktávu dvanástich poltónov od A po G. Základom hry je namočiť si prst a ťahať ho plynulo po okraji pohára, prípadne rýchlo či prerušovane zvoniť o bok pohára nejakým nástrojom. Koncert netreba príliš predlžovať, pretože spoločnosť vám odpitím z pohára môže nástroj rýchlo rozladiť. Na konci večera zo všetkých prázdnych pohárov vylúdite už len jeden rovnaký tón.

TREBA HOVORIŤ O UMENÍ: LV Art Talks v Londýne
Louis Vuitton nie je len módna značka pre snobov. V prvom rade je to značka kvality, ale za tie peniaze to už človek automaticky očakáva. Okrem toho LV už roky podporuje umenie. To potvrdila aj otvorením butiku v Londýne, ktorý navrhoval architekt Peter Marino a kde sú umiestnené desiatky unikátnych umeleckých diel, napríklad aj kolekcia zvieratiek, vyrobených z tašiek, peňaženiek a kožených doplnkov tejto slávnej značky od britskej umelkyne Billie Achilleos. Rozbehli tu aj špeciálny LV Young Artist project, ktorý zastrešuje South London Gallery a ktorý má dať mladým talentovaným ľuďom z rôznych častí Londýna možnosť vzdelávať sa a stretávať sa tu s ľuďmi, ktorí majú dôležité slovo v súčasnom britskom umení.

TREBA MAŤ KADERNÍKA: Kaderník roka je naspäť v Česku
Kaderníci Česka a Slovenska už dvanásť rokov súťažia spoločne o najprestížnejší titul vo svojej profesii Czech and Slovak Hairdressing Awards. Porota je medzinárodná, súťažné účesy hodnotí anonymne. Minulý rok sa v silnej českej konkurencii konečne prvýkrát v histórii súťaže stal najlepším federálnym kaderníkom Slovák Zoltán Takács, ktorý má kadernícky salón v Bratislave. Začiatkom februára však ocenenie musel opäť vrátiť do Česka, do rúk teraz už trojnásobnej držiteľky Jany Burdovej z Teplíc. Náš favorit, ktorý obhájil víťazstvo v kategórii Dámsky komerčný účes Slovensko, vyznáva konzervatívne a prirodzené účesy, módne trendy považuje za dobré pre vývoj profesie, ale pre zákazníka je dôležitejšie, aby mu účes sadol. Základom preto musí byť dokonalý strih, takže nositeľovi či nositeľke musí ráno stačiť päť minút na úpravu. Súhlasíme.
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite