Svojich päť hviezdičiek dávam jednoznačne skupine Talk Talk a ich albumu The Colour of Spring z roku 1986. Nejakým zázrakom som sa k nemu dostal už krátko po jeho vyjdení, teda v čase, keď prístup k hudbe nebol ľahký. Nahrávky sme si kopírovali na kotúčoch a kazetách a napočúvali do posledného tónu. A ak boli dobré, tak tvarovali môj hudobný názor aj moju terajšiu tvorbu. Talk Talk som počul naozaj veľakrát a rád si ich pustím znova. Za vrchol tvorby Talk Talk sú považované neskoršie dva albumy. Nehádam sa, ale The Colour of Spring je pre mňa nádherný preto, lebo skladby majú pesničkovú formu, vymizla z nich syntipopová minulosť a už sa v ňom ukazuje akustickejšia nádhernosť neskorších albumov.
Populárna hudba v krásnej nestrednoprúdovej forme. Nemožno ju uchopiť v dnešnej uponáhľanej dobe. Potrebuje slušné reprodukčné zariadenie na mieste, kde nie je mobilný signál a wifi. To, že existuje čas, zistíte až vtedy, keď doznie posledný tón. Tento okamih mi pripomína ranné zvonenie budíka, nechcené precitnutie do reality. A to hovorím o albume, na ktorom sú štyri rádiové single. Talk Talk mi ukázal, z akých surovín sa dá namiešať hudba, ktorá ma naštartuje, uvoľní, rozveselí aj vtiahne do meditácie. Nie je potrebná žiadna inštrumentalistická ekvilibristika.
Nezameniteľný ťah na bránu
bubeníka Lee Harrisa, doplnený perkusiami, basové linky na niekoľkých správne vybraných tónoch, akordy na akustickej gitare, pár tónov na klavíri, zvuk klávesov nepodobný 80. rokom, gitarové sóla, kde pauza je rovnako dôležitá ako tóny... Toto by som asi vyzdvihol najviac – nenápadná úloha pauzy pri hre na hudobný nástroj. A samozrejme, neuveriteľne naliehavý výraz v hlase Marka Hollisa. Kapela si na nahrávanie prizvala aj niekoľko hostí. Niektorí sa potom stali členmi koncertnej zostavy a zopár záznamov z koncertov na internete dokazuje, že skladby z The Colour of Spring sú silné aj naživo.
Kamil Grebeň je výrobca basgitár a člen skupín Vidiek a Hugo d'Gen.
Populárna hudba v krásnej nestrednoprúdovej forme. Nemožno ju uchopiť v dnešnej uponáhľanej dobe. Potrebuje slušné reprodukčné zariadenie na mieste, kde nie je mobilný signál a wifi. To, že existuje čas, zistíte až vtedy, keď doznie posledný tón. Tento okamih mi pripomína ranné zvonenie budíka, nechcené precitnutie do reality. A to hovorím o albume, na ktorom sú štyri rádiové single. Talk Talk mi ukázal, z akých surovín sa dá namiešať hudba, ktorá ma naštartuje, uvoľní, rozveselí aj vtiahne do meditácie. Nie je potrebná žiadna inštrumentalistická ekvilibristika.
Nezameniteľný ťah na bránu
bubeníka Lee Harrisa, doplnený perkusiami, basové linky na niekoľkých správne vybraných tónoch, akordy na akustickej gitare, pár tónov na klavíri, zvuk klávesov nepodobný 80. rokom, gitarové sóla, kde pauza je rovnako dôležitá ako tóny... Toto by som asi vyzdvihol najviac – nenápadná úloha pauzy pri hre na hudobný nástroj. A samozrejme, neuveriteľne naliehavý výraz v hlase Marka Hollisa. Kapela si na nahrávanie prizvala aj niekoľko hostí. Niektorí sa potom stali členmi koncertnej zostavy a zopár záznamov z koncertov na internete dokazuje, že skladby z The Colour of Spring sú silné aj naživo.
Kamil Grebeň je výrobca basgitár a člen skupín Vidiek a Hugo d'Gen.
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.