.ako si spokojný s výsledkom? Splnili reedície Ursinyho platní tvoje očakávania?
Ako som ja spokojný, to je najmenej dôležité. Dôležité je, aby bol spokojný poslucháč. Už teraz z reakcií viem, že to tak celkom nie je, no napriek tomu som rád, že opusácke platne sú vonku.
.prečo to trvalo tak dlho?
Netrvalo to dlho, iba takmer 20 rokov.
.20 rokov je v tomto svete dlhá doba. Boli problémom autorské práva alebo to, že Dežove platne vyšli až na štyroch rozdielnych značkách?
Tých 20 rokov som myslel ironicky, ale poďme k veci. Autorské práva nie sú problém. České vydavateľstvá sa o Ursinyho albumy starali. Supraphon, ktorý vydal prvú anglickú platňu Provisorium, ju po celý čas distribuoval. Rovnako to je aj s platňami Do tla a Ten istý tanec, ktoré vyšli v pražskom vydavateľstve Agharta. A napokon bol dostupný aj Príbeh, ktorý vyšiel v BMG. Paradoxne, nikde ste nedostali nič z toho, čo vyšlo v Opuse, ktorý teraz naštartoval kompletnú reedíciu. Po lete by mali byť vonku všetky Ursinyho albumy, ktoré nahral pre Opus, a malo by sa pokračovať licencovaním ostatných, ktoré vyšli na iných značkách. Dúfam, že sa úspešne dohodnú všetky podmienky. Zatiaľ to nie je stopercentne isté.
.ktorý z Dežových albumov je ti najbližší?
Najbližší mi je môj otec ako taký.
.v poslednom polroku si založil skupinu Provisorium a odohral zopár vydarených koncertov. Naplnili sa tvoje očakávania?
Našťastie som žiadne nemal. Mám rád prekvapenia!
.čo ťa teda prekvapilo, pozitívne alebo negatívne?
Prekvapilo ma veľa vecí. Asi najviac som sa prekvapil sám, keď som zistil, že sme odohrali tento rok 13 koncertov, ktoré ľudia prijímali veľmi vďačne. Včera som zas dostal od kohosi vytlačené negatívne reakcie na moje výkony. Vraj niektorých boleli z môjho spevu uši a výhrady boli aj na frázovanie atď. To ma neprekvapilo, ale prekvapilo ma, že poukazovali na miesta, kde som spieval dobre, a tie, kde mi to fakt uletelo, si nevšimli. Tak teraz neviem, či mám spievať dobre alebo zle. Prekvapilo ma, že zrazu odišiel bubeník Jozef Krúpa, no za neho nastúpil Mišo Lašán z Noisecut, o ktorom si myslím, že do kapely naozaj patrí. Spätne ma prekvapilo, ako vysoko sme si nastavili laťku a vybrali takmer najnáročnejšie skladby, ak nepočítam album Pevnina detstva. Myslím si, že je to vďačný projekt, ktorý má ešte niečo pred sebou, no začali sa už objavovať aj všelijaké možné prekážky, pre ktoré sme museli odrieknuť viac koncertov. Je nás sedem členov a projekt je proste organizačne náročný.
.akú budúcnosť má tvoje Provisorium?
Ujal sa nás manažér Tomáš Kršňák, ktorý organizuje Víkend atraktívneho divadla vo Zvolene. Pokiaľ budú koncerty a kapela bude držať spolu, tak budem ďalej spievať najlepšie ako viem. Som rád, keď môžem urobiť niečo pre túto vec.
Ako som ja spokojný, to je najmenej dôležité. Dôležité je, aby bol spokojný poslucháč. Už teraz z reakcií viem, že to tak celkom nie je, no napriek tomu som rád, že opusácke platne sú vonku.
.prečo to trvalo tak dlho?
Netrvalo to dlho, iba takmer 20 rokov.
.20 rokov je v tomto svete dlhá doba. Boli problémom autorské práva alebo to, že Dežove platne vyšli až na štyroch rozdielnych značkách?
Tých 20 rokov som myslel ironicky, ale poďme k veci. Autorské práva nie sú problém. České vydavateľstvá sa o Ursinyho albumy starali. Supraphon, ktorý vydal prvú anglickú platňu Provisorium, ju po celý čas distribuoval. Rovnako to je aj s platňami Do tla a Ten istý tanec, ktoré vyšli v pražskom vydavateľstve Agharta. A napokon bol dostupný aj Príbeh, ktorý vyšiel v BMG. Paradoxne, nikde ste nedostali nič z toho, čo vyšlo v Opuse, ktorý teraz naštartoval kompletnú reedíciu. Po lete by mali byť vonku všetky Ursinyho albumy, ktoré nahral pre Opus, a malo by sa pokračovať licencovaním ostatných, ktoré vyšli na iných značkách. Dúfam, že sa úspešne dohodnú všetky podmienky. Zatiaľ to nie je stopercentne isté.
.ktorý z Dežových albumov je ti najbližší?
Najbližší mi je môj otec ako taký.
.v poslednom polroku si založil skupinu Provisorium a odohral zopár vydarených koncertov. Naplnili sa tvoje očakávania?
Našťastie som žiadne nemal. Mám rád prekvapenia!
.čo ťa teda prekvapilo, pozitívne alebo negatívne?
Prekvapilo ma veľa vecí. Asi najviac som sa prekvapil sám, keď som zistil, že sme odohrali tento rok 13 koncertov, ktoré ľudia prijímali veľmi vďačne. Včera som zas dostal od kohosi vytlačené negatívne reakcie na moje výkony. Vraj niektorých boleli z môjho spevu uši a výhrady boli aj na frázovanie atď. To ma neprekvapilo, ale prekvapilo ma, že poukazovali na miesta, kde som spieval dobre, a tie, kde mi to fakt uletelo, si nevšimli. Tak teraz neviem, či mám spievať dobre alebo zle. Prekvapilo ma, že zrazu odišiel bubeník Jozef Krúpa, no za neho nastúpil Mišo Lašán z Noisecut, o ktorom si myslím, že do kapely naozaj patrí. Spätne ma prekvapilo, ako vysoko sme si nastavili laťku a vybrali takmer najnáročnejšie skladby, ak nepočítam album Pevnina detstva. Myslím si, že je to vďačný projekt, ktorý má ešte niečo pred sebou, no začali sa už objavovať aj všelijaké možné prekážky, pre ktoré sme museli odrieknuť viac koncertov. Je nás sedem členov a projekt je proste organizačne náročný.
.akú budúcnosť má tvoje Provisorium?
Ujal sa nás manažér Tomáš Kršňák, ktorý organizuje Víkend atraktívneho divadla vo Zvolene. Pokiaľ budú koncerty a kapela bude držať spolu, tak budem ďalej spievať najlepšie ako viem. Som rád, keď môžem urobiť niečo pre túto vec.
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.