Sedemnásťročná Natália Danišová je v maturitnom ročníku na bratislavskom gymnáziu Metodova. Nie je typickou fanúšičkou hip-hopu, nedávno bola aj na koncerte popových LMFAO. „S výnimkou rocku počúvam všetko možné, no zaujíma ma hlavne elektro, house a tanečné veci.” Rytmusa zaregistrovala pred piatimi rokmi, keď vydal prvý sólový album Bengoro. „Počúvali ho aj moje kamarátky, tak som si to zapla a chytilo ma to.”
Vtedy dvanásťročné dievča zaujali najmä „drsné” texty typu život je boj a podobne. “A samozrejme aj vulgarizmy, ktoré som si potom doma pospevovala,” dodáva s úsmevom. Rýchlo ju to však prešlo – slovenský hip-hop si znovu všimla, až keď začali Rytmus, Majk Spirit či Ego robiť tanečné hity. „Teraz sa mi ich hudba páči viac. Je to modernejšie, ako keď robili klasický hip-hop, postavený na jednom tóne.”
Majk Spirit ju oslovuje aj textmi, v ktorých sú podľa Danišovej aj „nejaké myšlienky”. Rytmus vraj robí veci najmä na efekt – bola aj na jeho koncerte, kde hosťovala aj Tina. „Bola tam dobrá atmosféra, hral len novšie, tanečné veci.” Podľa nej však neboli na koncerte len tínedžeri, ale aj tridsiatnici. „Aj moji kamaráti, ktorí sú v tomto veku, ho počúvajú. Poznajú aj Rytmusove staršie veci, zmena štýlu im neprekáža.”
Pri zmienke, že kedysi to bol striktný raper undergroundu, ktorý pohŕdal komerciou, sa len pousmeje. „Na začiatku boli všetci underground. Potom im to asi stúplo do hlavy a začali robiť komerčnejšie veci.” Danišová si uvedomuje, že súčasný disco rap je len také tuc tuc. „Jasné, že to nie je nič nadčasové. Sú to len sezónne, letné odrhovačky bez väčšej umeleckej hodnoty.” Rytmus a spol. ju však bavia aj preto, že „je to slovenské, pričom hudobne je to podobné ako to, čo vychádza vo svete”.
Vtedy dvanásťročné dievča zaujali najmä „drsné” texty typu život je boj a podobne. “A samozrejme aj vulgarizmy, ktoré som si potom doma pospevovala,” dodáva s úsmevom. Rýchlo ju to však prešlo – slovenský hip-hop si znovu všimla, až keď začali Rytmus, Majk Spirit či Ego robiť tanečné hity. „Teraz sa mi ich hudba páči viac. Je to modernejšie, ako keď robili klasický hip-hop, postavený na jednom tóne.”
Majk Spirit ju oslovuje aj textmi, v ktorých sú podľa Danišovej aj „nejaké myšlienky”. Rytmus vraj robí veci najmä na efekt – bola aj na jeho koncerte, kde hosťovala aj Tina. „Bola tam dobrá atmosféra, hral len novšie, tanečné veci.” Podľa nej však neboli na koncerte len tínedžeri, ale aj tridsiatnici. „Aj moji kamaráti, ktorí sú v tomto veku, ho počúvajú. Poznajú aj Rytmusove staršie veci, zmena štýlu im neprekáža.”
Pri zmienke, že kedysi to bol striktný raper undergroundu, ktorý pohŕdal komerciou, sa len pousmeje. „Na začiatku boli všetci underground. Potom im to asi stúplo do hlavy a začali robiť komerčnejšie veci.” Danišová si uvedomuje, že súčasný disco rap je len také tuc tuc. „Jasné, že to nie je nič nadčasové. Sú to len sezónne, letné odrhovačky bez väčšej umeleckej hodnoty.” Rytmus a spol. ju však bavia aj preto, že „je to slovenské, pričom hudobne je to podobné ako to, čo vychádza vo svete”.
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.