Môže sa ľahko stať, že niektoré výtvarné či kontextové metafory pochopí skôr citlivé dieťa ako životom a realitou udupaný rodič. Hru, ktorá bola ocenená na viacerých svetových súťažiach, napísala autorská dvojica Kurt Peter Larsen a Vladimír Oravský, Slovák tvoriaci vo Švédsku. Pod jej slovenské libreto, réžiu a hudbu sa podpísali Ivan Martinka a Andrej Kalinka. V súčasnom bábkovom divadle hrajú herci oveľa viac svojím telom a rôznymi rekvizitami ako s bábkami, a i v tomto prípade je to tak. Po úvodnom, vizuálne nápaditom a hravom „kreslení“ hlavného hrdinu prichádzajú na scénu jeho rodičia, ľudia sa menia na vtáky a groteska postupne naberá čoraz temnejšie tóny. Predstavenie je určené pre deti od šesť rokov, ale aj môj desaťročný spolurecenzent mal čo robiť, aby sa tváril nad vecou, keď postava orla strašidelne zvrieskla. Pozerajúc na mierne zarazených rodičov, vychádzajúcich z divadla, kládla som si otázku, či to vôbec bolo pre deti. Tie sa ale tvárili spokojne. Zdá sa, že deti majú k mimoriadnym a odvážnym dielam bližšie ako my dospelí.
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.