Autori článkov preto so zvieracím inštinktom číhajú na dobrý nadpis, ktorý pritiahne oči čitateľa, umelecky ho opantá a zhypnotizuje natoľko, že potom už nemá inú možnosť, iba ponoriť doň svoje oči. A čítať. Autori týchto písačiek nasadzujú svojim článkom akoby víťazoslávnu korunu, ktorá kvalitou prevyšuje všetko, čo prekrýva. Striehnu ako supy na spoločenské dianie a akosi pudovo vycítia, ktoré meno je práve v kurze. A už ho šikujú do nadpisu, najlepšie aj s nejakým šokujúcim prídavným menom. Len nech je tam to meno, to meno horúce. Len nech je to nadpis, pri ktorom sa nespí. O forme, ani o obsahu pod ním už netreba debatovať.
A keď takú vec napíše rýchlokvasený kresťan, tak myslím, že ani svätého Pavla, žijúceho v tomto priestore dnes, by to nenechalo chladného. Myslím, že by svoj starý výrok poopravil: „Samozvaný pisateľ stĺpčekov nemá v nadpisoch nikoho menovať, aby vďaka prudkej čítanosti nespyšnel,“ (porovnaj Timotej 3,6). Lebo nadpis, to je pasca. Akoby trójsky kôň, ktorý sa chce do nás dostať pod zámienkou informačného obohatenia, a keď je už v nás, rozpúta naplno svoju pravú tvár. A zrazu je obrovská naša túžba reagovať, protestovať, dovysvetľovať.
Výrobcovia týchto trójskych koní s tým, samozrejme, rátajú. Cieľom je zvýšiť si u čitateľov komenty, lajky, karmu. Rúfus vravieval: „Mladí, ak nemôžete písať, tak nepíšte.“ Tým vlastne povedal: Ak vás túžba písať nespaľuje natoľko, že veci vnútra musíte vydať na papier, inak sa zadusíte, tak nepíšte. Nebude to mať myšlienku a budete len fabrikanti gýčových nadpisov a horúcich mien.
A teraz hádajte, na ktoré mená som myslel?
A keď takú vec napíše rýchlokvasený kresťan, tak myslím, že ani svätého Pavla, žijúceho v tomto priestore dnes, by to nenechalo chladného. Myslím, že by svoj starý výrok poopravil: „Samozvaný pisateľ stĺpčekov nemá v nadpisoch nikoho menovať, aby vďaka prudkej čítanosti nespyšnel,“ (porovnaj Timotej 3,6). Lebo nadpis, to je pasca. Akoby trójsky kôň, ktorý sa chce do nás dostať pod zámienkou informačného obohatenia, a keď je už v nás, rozpúta naplno svoju pravú tvár. A zrazu je obrovská naša túžba reagovať, protestovať, dovysvetľovať.
Výrobcovia týchto trójskych koní s tým, samozrejme, rátajú. Cieľom je zvýšiť si u čitateľov komenty, lajky, karmu. Rúfus vravieval: „Mladí, ak nemôžete písať, tak nepíšte.“ Tým vlastne povedal: Ak vás túžba písať nespaľuje natoľko, že veci vnútra musíte vydať na papier, inak sa zadusíte, tak nepíšte. Nebude to mať myšlienku a budete len fabrikanti gýčových nadpisov a horúcich mien.
A teraz hádajte, na ktoré mená som myslel?
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.