V mojom meste z dvadsiatich funguje dnes jediná, už nie ako komerčný podnik, ale z čírej zanovitosti majiteľa. Má rád filmy, rád sa o filmoch rozpráva zoči-voči s cudzími ľuďmi. Vlastne, tá hŕstka ľudí, čo tam ešte chodí, už si cudzia nie je.
Aj títo ľudia by si dokázali akýkoľvek film stiahnuť z internetu a „zadarmo“, ale nerobia to. A čuduj sa svete, niektorí aj z morálnych dôvodov. Lebo ak aj niečo je spoločenskou normou, ešte neznamená, že je to morálne. Alebo robia, ale nesťahujú si všetky filmy, ktoré by si radi pozreli, ale len niektoré. A pre niektoré zájdu do požičovne.
Tiež takto chodievam a hoci sa snažím, čo sa kinematografie týka, byť maximálne v obraze, priamo milujem, ako ma videopožičovňa vždy dokáže prekvapiť. Celkom naposledy som si napríklad požičal nádherný kus, francúzsko-španielsky, nakrútený vlani. Aj som asi zachytil, že čosi také má byť, ale neudržal som a teraz mám o to väčšiu radosť. Sbohem královno, Les adieux à la reine, ženská historická dráma, autenticky výpravná, ale bez prílišnej okázalosti, respektíve bez odvádzania pozornosti. Príbeh posledných dní Márie Antoinetty očami jej slúžky je bravúrnou zmesou apokalyptického dusna francúzskej revolúcie a až hysterického hedonizmu zhýralého feudalizmu v poslednou štádiu. Najlepšia tradícia európskej kinematografie žije, divácky film s naplnenými umeleckými ambíciami, veľká vec. Našim kinám sa vyhol, na internet ho sotva kto zavesí, aspoň že požičať sa dá.
Aj títo ľudia by si dokázali akýkoľvek film stiahnuť z internetu a „zadarmo“, ale nerobia to. A čuduj sa svete, niektorí aj z morálnych dôvodov. Lebo ak aj niečo je spoločenskou normou, ešte neznamená, že je to morálne. Alebo robia, ale nesťahujú si všetky filmy, ktoré by si radi pozreli, ale len niektoré. A pre niektoré zájdu do požičovne.
Tiež takto chodievam a hoci sa snažím, čo sa kinematografie týka, byť maximálne v obraze, priamo milujem, ako ma videopožičovňa vždy dokáže prekvapiť. Celkom naposledy som si napríklad požičal nádherný kus, francúzsko-španielsky, nakrútený vlani. Aj som asi zachytil, že čosi také má byť, ale neudržal som a teraz mám o to väčšiu radosť. Sbohem královno, Les adieux à la reine, ženská historická dráma, autenticky výpravná, ale bez prílišnej okázalosti, respektíve bez odvádzania pozornosti. Príbeh posledných dní Márie Antoinetty očami jej slúžky je bravúrnou zmesou apokalyptického dusna francúzskej revolúcie a až hysterického hedonizmu zhýralého feudalizmu v poslednou štádiu. Najlepšia tradícia európskej kinematografie žije, divácky film s naplnenými umeleckými ambíciami, veľká vec. Našim kinám sa vyhol, na internet ho sotva kto zavesí, aspoň že požičať sa dá.
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.