.keď sa minulý rok v americkom Miami zúčastnil na odovzdávaní cien Global Sabre Awards za najlepšie PR projekty sveta, mohol cítiť satisfakciu ako trpaslík, ktorý uspel vo vysokej hre. Ľudia z obrej PR agentúry, ktorá obsadila niekoľko veľkých stolov, sa Wolfa spýtali, koľko ich je. Odpovedal, že jedenásť. „Oni na to, že či nás toľko prišlo sem,“ smeje sa Wolf. „Nie, tu sme dvaja, povedal som im.“
Firme Dynamic Relations patrí niekoľko slovenských historických prvenstiev. Už v roku 2011 sa ocitla na shortliste PR „oskarov“ Global Sabre Awards. Jej projekt za záchranu tretieho piliera bol uznaný ako jedno z piatich najlepších riešení vo svojej kategórii krízovej komunikácie na svete. Rok na to už ocenenie získali s komunikačným konceptom Less bank more life. Na Slovensku s ním štartovala on-line banka Zuno, pričom v európskej EMEA Sabre Awards vyhrali najprestížnejšiu kategóriu. A pred pár týždňami sa im v Barcelone zadarilo opäť, a to dvojnásobne.
.príprava pre NATO
Karol Wolf sa v roku 1990 ešte ako štvrták na sociológii začal venovať žurnalistike. Pracoval najmä pre český denník Mladá Fronta DNES. Novinárčina ho však po desaťročí prestala baviť a v roku 2000 založil PR agentúru Dynamic Relations. „Skončil Mečiar a začala nuda – bol som novinárske dieťa 90. rokov, zvyknutý na adrenalín a slobodu. Boli sme mladí, nezaťažení, pálili sme od pása.“
Spočiatku sa agentúra nevenovala klasickým službám PR, ale vytvorila projekt Dynamic Manager Forum. Šlo o medzinárodné manažérske sympóziá, na ktorých sa rozoberali rôzne aspekty približovania Slovenska do NATO. „Nečerpali sme žiadne štátne granty, bol to komerčný projekt,“ spomína Wolf.
Prvým kľúčovým zákazníkom Dynamicu bola VÚB banka po privatizácii. Prerod dovtedy veľkej štátnej banky na súkromnú si vyžadoval predať verejnosti nový obraz o príjemnej a funkčnej inštitúcii.
Ďalším míľnikom boli služby pre Asociáciu dôchodkových správcovských spoločností. Počas prvej vlády Roberta Fica, ktorý voči DSS-kám zatrúbil do boja, riadili ich krízovú komunikáciu. Pripravili kreatívnu kampaň Jeden pilier nestačí a neskôr pomáhali aj tretiemu pilieru, ktorý chcela nahlodať pre zmenu vláda Ivety Radičovej. Súčasťou kampane bola petícia s 220-tisíc podpismi na podporu tretieho piliera a zákon napokon prijatý nebol. Za kampaň si takmer siahli na cenu Global Sabre Awards, no mali ťažkých súperov a zostali „len“ na shortliste. „Vtedy bola nominovaná aj agentúra, ktorá riešila komunikáciu British Petroleum po havárii ropnej plošiny v Mexickom zálive,“ spomína Wolf.
Vďaka svojmu backgroundu bývalý novinár spoznal, ako fungujú médiá, čo je kľúčový prvok práce PR manažéra: „Mnohí to nevedia a novinárov otravujú množstvom tlačových správ, ktoré ich nezaujímajú.“ Wolf sa preto snaží hľadať klientov s témami, ktoré majú celospoločenský presah a môžu tak byť aj mediálne príťažlivé. Medzi takéto témy patrili napríklad slepé testy na nápoje. Jeden sa týkal tých kolových. A ďalší podobný test vznikol ako reakcia na spor medzi pivovarom Urpiner a koncernom Heineken o slovné spojenie „svetové slovenské pivo“. Banskobystrický pivovar sa totiž po zisku prestížnych zahraničných ocenení pochválil na billbordoch otázkou: „Viete, ktoré slovenské pivo je skutočne svetové?“ To sa nepáčilo Heinekenu ako majiteľovi Zlatého Bažanta. Dynamic relations urobila medzi 6-tisíc ľuďmi slepý test, v ktorom Urpiner Bažanta tesne porazil.
Test bol súčasťou projektu Pivobrana, na ktorý je Wolf najviac hrdý. Pripravili ho pre nezávislé pivovary s cieľom podporiť malú produkciu voči veľkým europivám. „Pivobranu u nás vymyslela Lenka Kapustová. Je to veľmi autentický projekt s nízkym rozpočtom,“ vraví o projekte, ktorý tento rok v Barcelone vyhral európsku EMEA Sabre Awards opäť. Bodovali zároveň aj s ďalším konceptom „Centrál je dobrý sused“, ktorý pripravili pre developera projektu Centrál v Bratislave. Zadaním projektu, riadeného jeho kolegyňou a bývalou novinárkou Silviou Kušnírovou, bolo presvedčiť ľudí, žijúcich naokolo, že firme nie je vzťah so „susedmi“ ukradnutý. „Predstavili sme sa im, rozdávali koláčiky a pravidelne sme ich informovali, ako sa bude stavba vyvíjať. Aby mali dojem, že developer je empatický a chce ich otravovať čo najmenej,“ vysvetľuje Wolf. „Úspechom bolo, že taký veľký projekt v centre nevyvolal žiadnu negatívnu reakciu okolia.“
.štátne PR?
V poslednom období boli na medzinárodných súťažiach úspešné aj ďalšie slovenské agentúry. Pred niekoľkými týždňami si z barcelonskej EMEA Sabre Awards neodniesol dve zlaté sošky len Dynamic, ale aj agentúra Neopublic Porter Novelli za projekt pre Avon a Seesame Communication Expert za projekt Nie som ovca pre poisťovňu Union.
Dynamic relations je dnes štvrtou najväčšou PR agentúrou na Slovensku. „No najväčšou, ktorá nepatrí do veľkej medzinárodnej siete,“ prízvukuje Wolf. Rád by sa pustil aj do práce pre verejné inštitúcie, ale považuje to za utópiu. „Ak by si u nás ministerstvo najalo PR agentúru, okamžite by ho za to dehonestovali,“ myslí si. „Celé to plynie z nepochopenia služieb PR. Predstava, že my iba manipulujeme, alebo v horšom prípade korumpujeme mediálny priestor, je chorá. Hlavný cieľ PR agentúry je urobiť komunikáciu klienta zaujímavou, milou, empatickou, možno vtipnou. Koľko štátnych úradov by to potrebovalo ako soľ?“
Firme Dynamic Relations patrí niekoľko slovenských historických prvenstiev. Už v roku 2011 sa ocitla na shortliste PR „oskarov“ Global Sabre Awards. Jej projekt za záchranu tretieho piliera bol uznaný ako jedno z piatich najlepších riešení vo svojej kategórii krízovej komunikácie na svete. Rok na to už ocenenie získali s komunikačným konceptom Less bank more life. Na Slovensku s ním štartovala on-line banka Zuno, pričom v európskej EMEA Sabre Awards vyhrali najprestížnejšiu kategóriu. A pred pár týždňami sa im v Barcelone zadarilo opäť, a to dvojnásobne.
.príprava pre NATO
Karol Wolf sa v roku 1990 ešte ako štvrták na sociológii začal venovať žurnalistike. Pracoval najmä pre český denník Mladá Fronta DNES. Novinárčina ho však po desaťročí prestala baviť a v roku 2000 založil PR agentúru Dynamic Relations. „Skončil Mečiar a začala nuda – bol som novinárske dieťa 90. rokov, zvyknutý na adrenalín a slobodu. Boli sme mladí, nezaťažení, pálili sme od pása.“
Spočiatku sa agentúra nevenovala klasickým službám PR, ale vytvorila projekt Dynamic Manager Forum. Šlo o medzinárodné manažérske sympóziá, na ktorých sa rozoberali rôzne aspekty približovania Slovenska do NATO. „Nečerpali sme žiadne štátne granty, bol to komerčný projekt,“ spomína Wolf.
Prvým kľúčovým zákazníkom Dynamicu bola VÚB banka po privatizácii. Prerod dovtedy veľkej štátnej banky na súkromnú si vyžadoval predať verejnosti nový obraz o príjemnej a funkčnej inštitúcii.
Ďalším míľnikom boli služby pre Asociáciu dôchodkových správcovských spoločností. Počas prvej vlády Roberta Fica, ktorý voči DSS-kám zatrúbil do boja, riadili ich krízovú komunikáciu. Pripravili kreatívnu kampaň Jeden pilier nestačí a neskôr pomáhali aj tretiemu pilieru, ktorý chcela nahlodať pre zmenu vláda Ivety Radičovej. Súčasťou kampane bola petícia s 220-tisíc podpismi na podporu tretieho piliera a zákon napokon prijatý nebol. Za kampaň si takmer siahli na cenu Global Sabre Awards, no mali ťažkých súperov a zostali „len“ na shortliste. „Vtedy bola nominovaná aj agentúra, ktorá riešila komunikáciu British Petroleum po havárii ropnej plošiny v Mexickom zálive,“ spomína Wolf.
Vďaka svojmu backgroundu bývalý novinár spoznal, ako fungujú médiá, čo je kľúčový prvok práce PR manažéra: „Mnohí to nevedia a novinárov otravujú množstvom tlačových správ, ktoré ich nezaujímajú.“ Wolf sa preto snaží hľadať klientov s témami, ktoré majú celospoločenský presah a môžu tak byť aj mediálne príťažlivé. Medzi takéto témy patrili napríklad slepé testy na nápoje. Jeden sa týkal tých kolových. A ďalší podobný test vznikol ako reakcia na spor medzi pivovarom Urpiner a koncernom Heineken o slovné spojenie „svetové slovenské pivo“. Banskobystrický pivovar sa totiž po zisku prestížnych zahraničných ocenení pochválil na billbordoch otázkou: „Viete, ktoré slovenské pivo je skutočne svetové?“ To sa nepáčilo Heinekenu ako majiteľovi Zlatého Bažanta. Dynamic relations urobila medzi 6-tisíc ľuďmi slepý test, v ktorom Urpiner Bažanta tesne porazil.
Test bol súčasťou projektu Pivobrana, na ktorý je Wolf najviac hrdý. Pripravili ho pre nezávislé pivovary s cieľom podporiť malú produkciu voči veľkým europivám. „Pivobranu u nás vymyslela Lenka Kapustová. Je to veľmi autentický projekt s nízkym rozpočtom,“ vraví o projekte, ktorý tento rok v Barcelone vyhral európsku EMEA Sabre Awards opäť. Bodovali zároveň aj s ďalším konceptom „Centrál je dobrý sused“, ktorý pripravili pre developera projektu Centrál v Bratislave. Zadaním projektu, riadeného jeho kolegyňou a bývalou novinárkou Silviou Kušnírovou, bolo presvedčiť ľudí, žijúcich naokolo, že firme nie je vzťah so „susedmi“ ukradnutý. „Predstavili sme sa im, rozdávali koláčiky a pravidelne sme ich informovali, ako sa bude stavba vyvíjať. Aby mali dojem, že developer je empatický a chce ich otravovať čo najmenej,“ vysvetľuje Wolf. „Úspechom bolo, že taký veľký projekt v centre nevyvolal žiadnu negatívnu reakciu okolia.“
.štátne PR?
V poslednom období boli na medzinárodných súťažiach úspešné aj ďalšie slovenské agentúry. Pred niekoľkými týždňami si z barcelonskej EMEA Sabre Awards neodniesol dve zlaté sošky len Dynamic, ale aj agentúra Neopublic Porter Novelli za projekt pre Avon a Seesame Communication Expert za projekt Nie som ovca pre poisťovňu Union.
Dynamic relations je dnes štvrtou najväčšou PR agentúrou na Slovensku. „No najväčšou, ktorá nepatrí do veľkej medzinárodnej siete,“ prízvukuje Wolf. Rád by sa pustil aj do práce pre verejné inštitúcie, ale považuje to za utópiu. „Ak by si u nás ministerstvo najalo PR agentúru, okamžite by ho za to dehonestovali,“ myslí si. „Celé to plynie z nepochopenia služieb PR. Predstava, že my iba manipulujeme, alebo v horšom prípade korumpujeme mediálny priestor, je chorá. Hlavný cieľ PR agentúry je urobiť komunikáciu klienta zaujímavou, milou, empatickou, možno vtipnou. Koľko štátnych úradov by to potrebovalo ako soľ?“
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.