Poisťovne uverejnili svoje cenníky Povinného zmluvného poistenia motorových vozidiel na rok 2008 a médiá ich pohotovo analyzovali a radili čitateľom, ako si čo najlepšie vybrať.
Keďže poisťovne sú (zatiaľ ešte) komerčné subjekty, vytvárajú cenníky tak, aby neprerobili. Zaujímajú ich preto nielen parametre a spôsob používania auta, ale aj parametre jeho majiteľa. Čím rizikovejší vodič, tým vyššia poistka, samozrejme. Pri posudzovaní vodiča môžu teda brať do úvahy nielen jeho dovtedajší bezškodový priebeh, ale napríklad aj to, či má rodinu, lebo vodič s malými deťmi vraj jazdí opatrnejšie. Zaujímavé je aj povolanie vodiča, lebo štátni úradníci a zamestnanci sú vraj zodpovednejší (?!). Najzákladnejším parametrom vodiča je jeho pohlavie a vek. Darmo si muži robia zo ženských šoférskych schopností srandu, čísla hovoria jasne.
Ženy nespôsobujú také veľké škody ako muži, ak sa niečo stane, zväčša ide o oškretie laku pri parkovaní či podobné drobnosti. Z analýz predošlých škodových udalostí jednoznačne vyplynulo to, čo je jasné každému, kto si ľudí za volantom čo len trochu všíma. Najrizikovejšie jazdia mladí muži do 24 prípadne do 27 rokov. Niektoré poisťovne teda zohľadňujú pri výške poistky vek majiteľa vozidla a jedna poisťovňa aj pohlavie. Dá sa to síce obísť registrovaním vozidla na babku alebo inú staršiu osobu, ale prečo si takto komplikovať život, keď je to otvorená diskriminácia?
Feministky mlčia, muži a mládež zatiaľ nemajú obhajcu svojich rovných príležitostí, iba Európska únia sa snaží už od roku 2004 situáciu v prospech mužov zvrátiť. Vtedy vyšla európska komisárka Anna Diamantopoulou s antidiskriminačnou agendou, nielen čo sa týka motoristického, ale aj životného poistenia, ktoré diskriminuje pre zmenu ženy. Európskej rade poisťovní sa podarilo prijatie jej návrhu oddialiť, nie však úplne spláchnuť, takže zatiaľ sa, milé vodičky, príliš netešte.
Mimochodom, pri poisťovaní vozidiel sú znevýhodňovaní aj Bratislavčania a Košičania. Babka s trvalým pobytom na dedine to istí, ale kto už by po veľkomeste jazdil s vidieckou značkou? Neviete, ktorá euronorma by to mohla riešiť?
www.t-station.sk
Keďže poisťovne sú (zatiaľ ešte) komerčné subjekty, vytvárajú cenníky tak, aby neprerobili. Zaujímajú ich preto nielen parametre a spôsob používania auta, ale aj parametre jeho majiteľa. Čím rizikovejší vodič, tým vyššia poistka, samozrejme. Pri posudzovaní vodiča môžu teda brať do úvahy nielen jeho dovtedajší bezškodový priebeh, ale napríklad aj to, či má rodinu, lebo vodič s malými deťmi vraj jazdí opatrnejšie. Zaujímavé je aj povolanie vodiča, lebo štátni úradníci a zamestnanci sú vraj zodpovednejší (?!). Najzákladnejším parametrom vodiča je jeho pohlavie a vek. Darmo si muži robia zo ženských šoférskych schopností srandu, čísla hovoria jasne.
Ženy nespôsobujú také veľké škody ako muži, ak sa niečo stane, zväčša ide o oškretie laku pri parkovaní či podobné drobnosti. Z analýz predošlých škodových udalostí jednoznačne vyplynulo to, čo je jasné každému, kto si ľudí za volantom čo len trochu všíma. Najrizikovejšie jazdia mladí muži do 24 prípadne do 27 rokov. Niektoré poisťovne teda zohľadňujú pri výške poistky vek majiteľa vozidla a jedna poisťovňa aj pohlavie. Dá sa to síce obísť registrovaním vozidla na babku alebo inú staršiu osobu, ale prečo si takto komplikovať život, keď je to otvorená diskriminácia?
Feministky mlčia, muži a mládež zatiaľ nemajú obhajcu svojich rovných príležitostí, iba Európska únia sa snaží už od roku 2004 situáciu v prospech mužov zvrátiť. Vtedy vyšla európska komisárka Anna Diamantopoulou s antidiskriminačnou agendou, nielen čo sa týka motoristického, ale aj životného poistenia, ktoré diskriminuje pre zmenu ženy. Európskej rade poisťovní sa podarilo prijatie jej návrhu oddialiť, nie však úplne spláchnuť, takže zatiaľ sa, milé vodičky, príliš netešte.
Mimochodom, pri poisťovaní vozidiel sú znevýhodňovaní aj Bratislavčania a Košičania. Babka s trvalým pobytom na dedine to istí, ale kto už by po veľkomeste jazdil s vidieckou značkou? Neviete, ktorá euronorma by to mohla riešiť?
www.t-station.sk
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.