Ak sa nejaký nový fenomén objaví v americkom seriáli, môžeme si byť istí, že je to nastupujúci spoločenský trend a treba sa tým vážne začať zaoberať, pretože skôr alebo neskôr to dorazí aj k nám ako norma.
To tvrdí popkultúrny guru Juro Malíček. Možno to neplatí absolútne, ale je fakt, že všeličo, čo som neveriacky či nechápajúc kontext prvýkrát zaregistrovala v americkom seriáli, sa o pár rokov stalo bežnou súčasťou aj mojej reality. Napríklad homosexuáli v seriáloch otvorene priznávali svoju orientáciu a všetci ich brali nevzrušene ako bežnú súčasť života dobrých desať rokov predtým, ako sa to začalo tak brať aj v skutočnosti.
Netrúfam si posúdiť, do akej miery je to citlivosť tvorcov rozpoznať v okrajových záležitostiach nastupujúce trendy a do akej miery je, naopak, nový trend len dôsledkom ich popularizácie. Jedno je isté – seriály treba brať vážne.
Spozornieť treba aj pri dvoch seriáloch, ktoré práve štartujú v Amerike. Oba majú niečo spoločné s tvorcami megaúspešného seriálu HBO Sex v meste. Autorka knižnej predlohy Candance Bushnellová napísala nový bestseller Rúžová džungľa (Lipstick Jungle) a tvorca seriálu Darren Star chcel aj túto knihu adaptovať. Nepohodli sa však, a tak tu zrazu máme o jedno celoživotné priateľstvo menej a o dva seriály viac. V NBC štartuje Rúžová džungľa a v ABC Starov klon Kašmírová mafia (Cashmere Mafia).
So Sexom v meste majú spoločnú skupinu krásnych hlavných hrdiniek, mesto New York a tvrdý product placement v podobe najvychytanejších kúskov od svetových módnych návrhárov, ktoré sa po odvysielaní budú predávať ako teplé žemle.
Zásadnou zmenou je však to, že už nejde o sex ani o lásku. Niežeby sa tomu hlavné hrdinky nejako zásadne vyhýbali. Ale nie je to ich prvoradý cieľ. Ako hlása slogan Rúžovej džungle, nebude sa hľadať žiadny Mr. Big (pán Božský), pretože ony samy sú Mr. Big. Božské ženy so skvelou kariérou, krásne, inteligentné, túžiace mať všetko. Možno vás americké seriály absolútne nezaujímajú, ale potom nehovorte, že som vás nevarovala
www.t-station.sk
To tvrdí popkultúrny guru Juro Malíček. Možno to neplatí absolútne, ale je fakt, že všeličo, čo som neveriacky či nechápajúc kontext prvýkrát zaregistrovala v americkom seriáli, sa o pár rokov stalo bežnou súčasťou aj mojej reality. Napríklad homosexuáli v seriáloch otvorene priznávali svoju orientáciu a všetci ich brali nevzrušene ako bežnú súčasť života dobrých desať rokov predtým, ako sa to začalo tak brať aj v skutočnosti.
Netrúfam si posúdiť, do akej miery je to citlivosť tvorcov rozpoznať v okrajových záležitostiach nastupujúce trendy a do akej miery je, naopak, nový trend len dôsledkom ich popularizácie. Jedno je isté – seriály treba brať vážne.
Spozornieť treba aj pri dvoch seriáloch, ktoré práve štartujú v Amerike. Oba majú niečo spoločné s tvorcami megaúspešného seriálu HBO Sex v meste. Autorka knižnej predlohy Candance Bushnellová napísala nový bestseller Rúžová džungľa (Lipstick Jungle) a tvorca seriálu Darren Star chcel aj túto knihu adaptovať. Nepohodli sa však, a tak tu zrazu máme o jedno celoživotné priateľstvo menej a o dva seriály viac. V NBC štartuje Rúžová džungľa a v ABC Starov klon Kašmírová mafia (Cashmere Mafia).
So Sexom v meste majú spoločnú skupinu krásnych hlavných hrdiniek, mesto New York a tvrdý product placement v podobe najvychytanejších kúskov od svetových módnych návrhárov, ktoré sa po odvysielaní budú predávať ako teplé žemle.
Zásadnou zmenou je však to, že už nejde o sex ani o lásku. Niežeby sa tomu hlavné hrdinky nejako zásadne vyhýbali. Ale nie je to ich prvoradý cieľ. Ako hlása slogan Rúžovej džungle, nebude sa hľadať žiadny Mr. Big (pán Božský), pretože ony samy sú Mr. Big. Božské ženy so skvelou kariérou, krásne, inteligentné, túžiace mať všetko. Možno vás americké seriály absolútne nezaujímajú, ale potom nehovorte, že som vás nevarovala
www.t-station.sk
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.