Facundo, Eduardo, Jose Emanuel a Esmeralda, Kasandra či Rosalinda vo farbistých kulisách donedávna tvorili základný kolorit slovenských popoludní. Telenovely priniesli klasické seriálové metódy do prostredia, kde veľké televízne romány na pokračovanie či denné seriály neexistovali. Chmatla po nich veľká časť diváckeho obecenstva. Príbehové schémy sa opakovali v každej novej a časť divákov postupne omrzeli. Stále ich však zostávalo veľa a televíziám vyhovovalo, že seriály sa dali získať lacno. Teraz je to minulosť. Divák, ktorý telenovely sleduje, je ťažšie predajný. Televízie nechcú venovať podvečery staršej žene z malomesta, ktorej rodinný rozpočet nie je najvyšší. Obchodne vedia lepšie zhodnotiť zmes divákov, v ktorej je viac zastúpený mladší aktívny divák z miest. Preto sa Markíza postupne zbavila dvoch podvečerných telenoviel a ponúka bulvárne správy, sitcom a krimisériu. Teraz sa popri reklamách na tabletky objavujú spoty bánk, mobilných operátorov a automobiliek. Aj JOJ zistila, že telenovely sú cesta, ktorú môže prenechať ostatným a alternovať ju krimiseriálmi. Už vyše roka žiadnu nevysielala a ďalšie nenakupuje. Zostáva STV Jednotka, kde je zrušenie telenoviel plánom každého manažmentu. Po poznaní sledovanosti a nákladov však vždy zostali. Súčasný manažment tvrdí, že už ďalšie nekupuje. Dve popoludňajšie časti denne však zachovať plánuje. Veď diváčkam, ktorými komerčné televízie ohrdli, poskytuje alternatívu. V skutočnosti jej ide najmä o plnenie kvót, telenovelová produkcia zažíva renesanciu v Nemecku a STV potrebuje plniť kvóty na európsku tvorbu. Dvoma nemeckými telenovelami denne a dvoma hodinami ich reprízy to hravo zvládne.
Mediálne.sk
Mediálne.sk
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.