Cris Johnson má jedinečnú schopnosť. Dokáže vidieť svoju budúcnosť dve minúty dopredu. Jeho život zmení stretnutie s tajomnou ženou, vďaka ktorej je schopný predvídať vzdialenejšiu budúcnosť než kedykoľvek predtým. Jeho unikátnu schopnosť chce využiť FBI pri hľadaní ukradnutej jadrovej zbrane, Cris je však stále o krok vpredu. Film Next bol nakrútený na motívy poviedky slávneho sci-fi spisovateľa Philipa K. Dicka, ktorého nezrozumiteľný paranoidný svet, plný neistoty a konšpirácií, sa do podoby filmového scenára prevádza skutočne ťažko. Zostať verný autorovým víziám a zároveň vytvoriť autentickú filmovú výpoveď sa zatiaľ podarilo len tvorcom snímok Blade Runner a Minority Report. Snaha podriadiť osobitý príbeh dramaturgickým zákonitostiam filmu je v prípade snímky Next príliš mechanická, odráža nepochopenie odlišností týchto dvoch médií. Film vyznieva chaoticky, rozdrobene, chýba mu rytmus i výraznejšia katarzia. Tvorcovia navyše používajú mnohé žánrové klišé, ktoré film vzďaľujú od originálneho sveta Dickovej literatúry a približujú ho tuctovým akčným trilerom a romanciam. Postave Crisa Johnsona (Nicolas Cage) chýba vnútorný rozmer, dôraz je kladený len na vonkajšie schopnosti. Režisér Lee Tamahori (Dnes nezomieraj) nedisponuje citom na vytváranie dramatického napätia ani jedinečným autorským rukopisom. Absentuje aj zaujímavá výtvarná štylizácia alebo inovatívny spôsob snímania. Film Next nepredstavuje originálne nahliadnutie do bizarného sveta Philipa K. Dicka, nie je ani zručne nakrúteným akčným trilerom. Zlyháva vo všetkých ohľadoch.
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.