Áno, legendy, Ramis okrem iných vecí napísal štyri dokonalé filmové komédie Caddyshacka, Krotiteľov duchov, Na Hromnice o deň viacej a Analyzuj! Niektoré z nich režíroval v niektorých si aj zahral. Vyslovene hlavnú úlohu síce žiadnu, najbližšie k nej mal v Krotiteľoch duchov ako jeden z ústrednej trojice a jej mozog – Egon Spengler. Ramis bol majstrom práve menších rolí. Nie malých, tých, samozrejme, niet, ale takých, ktoré v konečnom dôsledku ako menšie vyzerať nemusia, lebo Ramis je ten, koho si divák pamätá.
Napríklad v Nabúchanej si Ramis zahral nepodareného otca hlavného hrdinu. Sekvencia s ním v nej netrvá dlhšie ako päť minút, ale práve pre jeho herecký výkon sme ochotní uveriť, že aj z nezodpovedného hajzlíka sa môže stať dobrý otec.
Ramis v Hollywoode už veľa vody nenamútil, jeho posledný autorský kus, komédia Rok jedna z roku 2009, dosť zúfalo prepadla. Nebyť videohier, spojených s jeho najväčším dielom, ani by veľmi nemal čo robiť. Ani nemusel, pokojne mohol žiť zo svojej slávy, zvlášť dnes, keď osemdesiatky a deväťdesiatky znova ovládli popkultúru.
A prečo nebola správa o Ramisovej smrti iba smutnou? Lebo Ramis občas neustál vonkajšie komerčné tlaky a k svojim vynikajúcim jednotkám pridával podstatne slabšie dvojky, filmy, ktoré nevyzerali, že ich písal ten istý človek. Ťažko si teda čo i len predstaviť, akoby vyzerali trojky. A práve to hrozilo Krotiteľom duchov, Ramisovmu opusu magnum, filmu, kvôli ktorému ho fanúšikovia budú navždy milovať. Mŕtveho tak, ako ho dosiaľ milovali živého.
Napríklad v Nabúchanej si Ramis zahral nepodareného otca hlavného hrdinu. Sekvencia s ním v nej netrvá dlhšie ako päť minút, ale práve pre jeho herecký výkon sme ochotní uveriť, že aj z nezodpovedného hajzlíka sa môže stať dobrý otec.
Ramis v Hollywoode už veľa vody nenamútil, jeho posledný autorský kus, komédia Rok jedna z roku 2009, dosť zúfalo prepadla. Nebyť videohier, spojených s jeho najväčším dielom, ani by veľmi nemal čo robiť. Ani nemusel, pokojne mohol žiť zo svojej slávy, zvlášť dnes, keď osemdesiatky a deväťdesiatky znova ovládli popkultúru.
A prečo nebola správa o Ramisovej smrti iba smutnou? Lebo Ramis občas neustál vonkajšie komerčné tlaky a k svojim vynikajúcim jednotkám pridával podstatne slabšie dvojky, filmy, ktoré nevyzerali, že ich písal ten istý človek. Ťažko si teda čo i len predstaviť, akoby vyzerali trojky. A práve to hrozilo Krotiteľom duchov, Ramisovmu opusu magnum, filmu, kvôli ktorému ho fanúšikovia budú navždy milovať. Mŕtveho tak, ako ho dosiaľ milovali živého.
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.