Slovenský rock 70. rokov sa potichu opäť prepracoval do zorného poľa. Kompletný katalóg famózneho Collegia Musica sa dočkal reedície (rovnako ako ďalšie súvisiace albumy),
STV vysiela seriál Slovenský bigbít a Fermata – hoci vlastne nikdy nezanikla – sa pripomína mimoriadne intenzívnym koncertovaním, ktoré zavŕši vydanie živého DVD.
Už šiesty tohtoročný bratislavský koncert kapely ukázal, že legendy slovenského rocku František Griglák a Fedor Frešo, doplnené o generáciu mladšími, ale skúsenými Petrom Preložníkom a Igorom Skovayom, sú vo forme. Repertoár sa časom usadil v podobe, ktorá pokrýva obdobie od albumu Huascaran z roku 1977 až po dva roky starý Next. Fermáta síce môže pôsobiť „profesorským“ dojmom, ale vo vrcholných momentoch dokáže strhnúť zmyslom pre melódiu a gradáciu skladieb.
Melancholická For Huascaran, King Crimson jemne evokujúca, tvrdá Dr. Gamow a exotikou dofarbená Viňa del Mar sa do pamäti vryli nielen výkonom muzikantov.
To Prúdy – pre tento večer v zostave Fermata plus Pavol Hammel – na to išli z druhej strany. Prvú polovicu koncertu dominujúci František Griglák sa stiahol do úzadia a priamočiarosť prevážila nad inštrumentálnou ekvilibristikou. Ťažko hovoriť o prekvapení, temer všetky skladby z playlistu sa dočkali frenetickej odozvy prevažne študentského publika. I keď, ako podotkol Pavol Hammel, Medulienka má dnes tridsaťpäť rokov a jej hlavná hrdinka ešte o pár viac. Chlapčenská naivnosť raných textov Prúdov vyznela v kontraste s vekom pánov na pódiu trochu úsmevne. Kým Fermata komunikuje výhradne prostredníctvom inštrumentálneho jazz-rocku, jazyk Prúdov zostarol viac. I tak bolo zaujímavé vidieť a počuť, že takmer všetky skladby zľudoveli – a to sa netýka len tých z neprekonateľného albumu Zvoňte zvonky. Prídavková ZRPŠ s doslova zábavovým refrénom sa niesla roztancovaným a zabávajúcim sa Elamom – no pocit, že dnešná Fermata ukázala viac než Prúdy, vo mne zostal.
Fermata, Prúdy, 29. november, Elam, Bratislava
STV vysiela seriál Slovenský bigbít a Fermata – hoci vlastne nikdy nezanikla – sa pripomína mimoriadne intenzívnym koncertovaním, ktoré zavŕši vydanie živého DVD.
Už šiesty tohtoročný bratislavský koncert kapely ukázal, že legendy slovenského rocku František Griglák a Fedor Frešo, doplnené o generáciu mladšími, ale skúsenými Petrom Preložníkom a Igorom Skovayom, sú vo forme. Repertoár sa časom usadil v podobe, ktorá pokrýva obdobie od albumu Huascaran z roku 1977 až po dva roky starý Next. Fermáta síce môže pôsobiť „profesorským“ dojmom, ale vo vrcholných momentoch dokáže strhnúť zmyslom pre melódiu a gradáciu skladieb.
Melancholická For Huascaran, King Crimson jemne evokujúca, tvrdá Dr. Gamow a exotikou dofarbená Viňa del Mar sa do pamäti vryli nielen výkonom muzikantov.
To Prúdy – pre tento večer v zostave Fermata plus Pavol Hammel – na to išli z druhej strany. Prvú polovicu koncertu dominujúci František Griglák sa stiahol do úzadia a priamočiarosť prevážila nad inštrumentálnou ekvilibristikou. Ťažko hovoriť o prekvapení, temer všetky skladby z playlistu sa dočkali frenetickej odozvy prevažne študentského publika. I keď, ako podotkol Pavol Hammel, Medulienka má dnes tridsaťpäť rokov a jej hlavná hrdinka ešte o pár viac. Chlapčenská naivnosť raných textov Prúdov vyznela v kontraste s vekom pánov na pódiu trochu úsmevne. Kým Fermata komunikuje výhradne prostredníctvom inštrumentálneho jazz-rocku, jazyk Prúdov zostarol viac. I tak bolo zaujímavé vidieť a počuť, že takmer všetky skladby zľudoveli – a to sa netýka len tých z neprekonateľného albumu Zvoňte zvonky. Prídavková ZRPŠ s doslova zábavovým refrénom sa niesla roztancovaným a zabávajúcim sa Elamom – no pocit, že dnešná Fermata ukázala viac než Prúdy, vo mne zostal.
Fermata, Prúdy, 29. november, Elam, Bratislava
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.