Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Náročná reklama

.denisa Gdovinová .časopis .biznis príbeh

Ak máte záujem o profesionálnu reklamu, musíte sa obrátiť najmenej na tri firmy – na grafika, tlačiareň aj lepičov. Ľudia z Kanovits Media majú naopak všetko pohodlne pod jednou strechou, čo pre zákazníka predstavuje výhodu.

Prechádzame od zákazníckeho centra, cez kancelárie grafikov až k tlačiarenským dielňam. Neďaleko veľkoformátových tlačiarní je štúdio FineArt, kde tlačia umelecké fotografie galerijnej kvality. Hneď potom zájdeme do fotografického ateliéru, kde pôsobí profesionálny fotograf. Nakoniec ešte Zoltán Kanovits, majiteľ firmy Kanovits Media, ukáže cez okno na autá zaparkované pred budovou: „Týmito autami vyrážajú naši montéri lepiť zákazníkom pútače.“ Reklamná agentúra Kanovits Media myslí naozaj na všetko.

.cez bilboardy k vizitkám
„Keď som bol menší, stále som niečo predával,“  vraví Zoltán Kanovits. Vždy ho zaujímali najnovšie technické výdobytky. Tie potom vedel kamarátom veľmi dobre predstaviť a zároveň im vysvetliť, ktorý by sa im hodil najlepšie. „Akosi som dokázal vycítiť pridanú hodnotu produktu. Jeho kvality som zvýraznil tak, aby som im ukázal, prečo sa to oplatí,“hovorí. Napriek svojim danostiam ale nikdy neštudoval marketing, je v tejto oblasti samoukom. Po absolvovaní priemyslovky skúšal rôzne ekonomické školy, ale viac ho zaujímali technika a počítače. „V Dunajskej Strede ma kamarát brával do miestnej reklamnej agentúry, kde som sa cítil ako doma. Vtedy ma očarila reklamná grafika.“ Po presťahovaní do domu, ktorý zdedil po starých rodičoch, premýšľal ako optimalizovať výdavky na jeho rekonštrukciu. Bolo to v roku 2004, teda v čase, keď  si mnoho občanov prichádzalo na políciu vymeniť poznávacie značky na autách. Keďže vedľa domu Zoltána Kanovitsa bola práve budova polície, parkovali tam stovky áut. „Napadlo mi, že tento priestor môžem využiť ako skvelé miesto na reklamnú plochu.“ Na oplotení si teda umiestnil reklamné pútače a oslovil svojich známych a podnikateľov, či nemajú záujem o reklamnú plochu. Keďže pútač spravil po technickej a aj grafickej stránke kvalitne a precízne, firmy sa mu ozvali s požiadavkou na ďalšie reklamy. Zoltán Kanovits tak začal vybavovať ďalšie povolenia a prijímať nové zákazky. Po desiatich rokoch pôsobenia vlastní teraz spoločnosť Kanovits Media, s. r. o. vyše 300 veľkoplošných reklamných plôch po celom regióne. Keďže pred hospodárskou krízou malo o veľké reklamy záujem mnoho vplyvných firiem, rýchlo nabrali aj referencie. „Keď už klienti dôverovali nášmu vkusu, bolo pre nich pohodlnejšie nechať si u nás spraviť aj menšie veci, napríklad vizitky.“  Po finančnej kríze sa však situácia na reklamnom trhu zmenila. Čísla začali upadať a firmy sa potrebovali reštartovať. Reklama prestala byť výsadou veľkopodnikateľov a začala zaujímať aj firmy, ktoré ju doteraz považovali za zbytočnosť. „Predtým išli obchody akosi automaticky. Po kríze ale začali podnikatelia vnímať potrebu kvalitnej reklamy, ktorá ich od konkurentov niečím odlíši. Výrazne nám tak stúpol počet menších klientov.“ A tí mali záujem o produkty v nižších nákladoch, ale na profesionálnej úrovni. Keďže im firma chcela ponúknuť vysokú kvalitu, začala uvažovať o prechode na digitálnu tlač. „Malé firmy nepotrebovali vytlačiť 40 tisíc katalógov, potrebovali ich iba niekoľko stoviek. Digitálna tlač umožňuje už produkciu od jedného kusu.“ V začiatkoch podstatnejšiu časť objednávok tlačili v iných tlačiarňach. V snahe optimalizovať výdavky a nenavyšovať ceny za sprostredkovanie padlo rozhodnutie nakúpiť potrebnú techniku, aby dokázali všetky zákazky vybaviť sami a vytvoriť pridanú hodnotu, ktorú iní neponúkajú. „Klienti majú radi, keď sa nemusia obracať na viacero firiem – na grafikov, na tlačiareň, na montérov, ale majú všetko pod jednou strechou.“ Ako prví na Slovensku tiež prevádzkujú tlačiareň Xerox Color 1000 Digital Press, ktorá ponúka nielen vysokú tlačovú kvalitu, ale aj rôzne zušľachťovacie metódy, ako je personalizácia produktov, parciálne lakovanie a tlač ochranných prvkov.

.reklamný smog
Aktuálny problém nepovolenej reklamy a nadbytočnosti propagačných plôch vníma aj Zoltán Kanovits.  „Ako občan to vnímam negatívne. Neteším sa, keď vidím ako rôzne subjekty obchádzajú zákon a stavajú si reklamné plochy bez povolenia.“ Príčinu problému vidí najmä v nenáročnosti firiem a zákazníkov. Napriek tomu, že je istá časť
nelegálnych plôch zanedbaná a nevkusná, prevádzkovateľom sa to stále oplatí prenajímať. Ako sporný vidí aj prístup úradov, ktoré reklamnú aktivitu málo kontrolujú. Výsledkom je, že sa v povedomý občanov vytvorí zlý obraz reklamy. Firma Kanovits Media sa snaží umiestňovať reklamy tak, aby nedeformovali okolitý priestor. Okrem spoločenského prostredia firme záleží aj na tom životnom. Prechodom na ekologickú digitálnu tlač sa tento aspekt dostáva do popredia. Vybavujú si certifikát FSC (Forest Stewardship Council), vďaka ktorému budú spolupracovať s kontrolovanými reťazcami na výrobu papiera.
Firma Kanovits media má niekoľko vízií, okrem iného aj posun do ďalších regiónov na Slovensku. Zostávajú verní klasickej vonkajšej reklame, ktorá je podľa nich stále najúčinnejšia. A snažia sa byť stále o krok pred ostatnými. „Sme nároční a máme radi náročné požiadavky. Posúvajú nás totiž vpred a nútia výrobu stále inovovať.“

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite