Vždy mi tak trochu unikal zmysel socialistickej reklamy, veď väčšina tovaru bola pod pultom a to, čo zostalo v regáloch pekne vedľa seba, prípadne aj pod sebou, naukladané v nekončiacom sa opakovaní, nebolo možné prehliadnuť. Zo všetkého najviac mi unikal zmysel reklám na také všeobecné tovary, ako mlieko, med, jablká alebo kapusta. Hádam to malo len jediný cieľ, aby mohla vzniknúť nezabudnuteľná paródia L & S, že „mlieko dostať kúpiť v mliekarni a topánky dostať kúpiť v obuvi“.
Dnes už je všetko, ako má byť, v reklamných blokoch beží to, čo tam má bežať, teda reklama na služby, produkty a značky komerčných subjektov, prípadne nejaká tá charita. V Čechách rovnako ako v televíziách ďalších deviatich európskych štátov však začala bežať čudná reklama. Sú v nej pomaranče. Človek čaká, aký instantný výrobok a značka sa z toho nakoniec vykľuje, a nič. Iba konštatovanie, že vždy je správna chvíľa dať si zdravú desiatu. Pomaranče a klementínky, pekný deň! Asi tak na tretíkrát, keď sa veľmi sústredíte, rozoznáte v posledných sekundách v dolnom rohu logo EÚ plus nečitateľný nápis. Adresáti reklamy si asi nedajú tú námahu ako ja, aby si vygooglili, že ide o trojročný reklamný projekt s rozpočtom 9 miliónov eur, ktorý spoločne financuje EÚ, španielske ministerstvo poľnohospodárstva a španielska agro-výživová organizácia, a že teda asi majú kupovať pomaranče zo Španielska.
Keď v televízii tvrdí pekná mamička, že jej záleží na tom, aby jej dieťa malo po celý deň veľa energie, viem, že to bude reklama na niečo, v čom je veľa cukru. Keď ma niekto presviedča, že nejaká ropa plná omegatrimastných kyselín mi po natretí na chlieb zlepší myslenie, som pokojná, je to len reklama. Keď však na mňa vybafne zdravý pomaranč s logom EÚ, znovu mi začína unikať zmysel, ako pri tej socialistickej kapuste. Asi treba začať lobovať za eurologo aj na tú našu kapustu a ostražito čakať, čo ďalšie sa sem so socialistickou reklamou okľukou cez Európu vracia.
www.t-station.sk
Dnes už je všetko, ako má byť, v reklamných blokoch beží to, čo tam má bežať, teda reklama na služby, produkty a značky komerčných subjektov, prípadne nejaká tá charita. V Čechách rovnako ako v televíziách ďalších deviatich európskych štátov však začala bežať čudná reklama. Sú v nej pomaranče. Človek čaká, aký instantný výrobok a značka sa z toho nakoniec vykľuje, a nič. Iba konštatovanie, že vždy je správna chvíľa dať si zdravú desiatu. Pomaranče a klementínky, pekný deň! Asi tak na tretíkrát, keď sa veľmi sústredíte, rozoznáte v posledných sekundách v dolnom rohu logo EÚ plus nečitateľný nápis. Adresáti reklamy si asi nedajú tú námahu ako ja, aby si vygooglili, že ide o trojročný reklamný projekt s rozpočtom 9 miliónov eur, ktorý spoločne financuje EÚ, španielske ministerstvo poľnohospodárstva a španielska agro-výživová organizácia, a že teda asi majú kupovať pomaranče zo Španielska.
Keď v televízii tvrdí pekná mamička, že jej záleží na tom, aby jej dieťa malo po celý deň veľa energie, viem, že to bude reklama na niečo, v čom je veľa cukru. Keď ma niekto presviedča, že nejaká ropa plná omegatrimastných kyselín mi po natretí na chlieb zlepší myslenie, som pokojná, je to len reklama. Keď však na mňa vybafne zdravý pomaranč s logom EÚ, znovu mi začína unikať zmysel, ako pri tej socialistickej kapuste. Asi treba začať lobovať za eurologo aj na tú našu kapustu a ostražito čakať, čo ďalšie sa sem so socialistickou reklamou okľukou cez Európu vracia.
www.t-station.sk
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.