O čo ide? O rozprávky. Tradičné, klasické, žiadne žánrové hybridy a všakovaké revizionistické reinterpretácie, ale poctivé veľkovýpravné hrané rozprávky, čo nás najprv potešia v kinách a na Vianoce pôjdu v telke, kde sa v tom dave ďalších rozprávok alebo stratia, alebo si vydobyjú pevné miesto a stanú sa klasikou. Takým tým kulisovým pozeraním, čo už môžeme považovať za legitímnu súčasť vianočného folklóru.
Tá prvá, ktorú treba spomenúť, mala premiéru nedávno. Mladá dievčička Bohdanka sa v nej snaží zachrániť svojich Sedem zhavranených bratov alebo Sedmero krkavců, podľa toho, ktorému z distribučných názvov tohto česko-slovenského koprodukčného filmu dáme prednosť. Krásny kus, nakrútený na námety slovenskej ľudovej rozprávky, poviedky Boženy Němcovej či rozprávky bratov Grimovcov, podľa toho, ktorému internetovému zdroju dáme prednosť. Rozprávku zrežírovala podľa svojho vlastného scenára Alice Nellis, obsadila do nej skvelých hercov, nešetrilo sa ani na výprave ani na trikoch a celé to je také naše, s radosťou urobené, bez kŕča či priveľkých ambícii. Klasická filmová československá rozprávka, akurát úplne nová.
Aj tá druhá je nová a zároveň klasická, akurát nie lokálna, ale globálna. Hraná Disneyovka so všetkým, čo k tomu patrí, Popoluška, ktorá sa v kinách drží už dva mesiace. Sladučká ako cukrová vata, gýč, povie si na všetko pripravený rodič, ale ide, veď čo by neurobil pre vlastnú ratolesť. A potom sa v kine nestačí čudovať, čo s najklasickejšou z rozprávkových látok dokáže urobiť shakespearovský režisérsky gigant Kenneth Branagh. Famózna filmárčina, vynikajúci film.
Len detváky sa akosi na rozdiel od rodičov nudia, alebo ich tie animáky celkom zblbli, alebo hrané rozprávky naozaj nie sú celkom pre deti. Len dospelí sú až takí cynickí, že si môžu dovoliť pri naozajstnej rozprávke cynickými nebyť.
Tá prvá, ktorú treba spomenúť, mala premiéru nedávno. Mladá dievčička Bohdanka sa v nej snaží zachrániť svojich Sedem zhavranených bratov alebo Sedmero krkavců, podľa toho, ktorému z distribučných názvov tohto česko-slovenského koprodukčného filmu dáme prednosť. Krásny kus, nakrútený na námety slovenskej ľudovej rozprávky, poviedky Boženy Němcovej či rozprávky bratov Grimovcov, podľa toho, ktorému internetovému zdroju dáme prednosť. Rozprávku zrežírovala podľa svojho vlastného scenára Alice Nellis, obsadila do nej skvelých hercov, nešetrilo sa ani na výprave ani na trikoch a celé to je také naše, s radosťou urobené, bez kŕča či priveľkých ambícii. Klasická filmová československá rozprávka, akurát úplne nová.
Aj tá druhá je nová a zároveň klasická, akurát nie lokálna, ale globálna. Hraná Disneyovka so všetkým, čo k tomu patrí, Popoluška, ktorá sa v kinách drží už dva mesiace. Sladučká ako cukrová vata, gýč, povie si na všetko pripravený rodič, ale ide, veď čo by neurobil pre vlastnú ratolesť. A potom sa v kine nestačí čudovať, čo s najklasickejšou z rozprávkových látok dokáže urobiť shakespearovský režisérsky gigant Kenneth Branagh. Famózna filmárčina, vynikajúci film.
Len detváky sa akosi na rozdiel od rodičov nudia, alebo ich tie animáky celkom zblbli, alebo hrané rozprávky naozaj nie sú celkom pre deti. Len dospelí sú až takí cynickí, že si môžu dovoliť pri naozajstnej rozprávke cynickými nebyť.
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.