Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Médiá

.časopis .ostatné

TELEVÍZIA Ponárajte sa s nami
Televízia Nautik je nevídaný fenomén. Pôvodne šľachetne utopická idea o úspešnej dokumentárnej televízii zameranej na vodu, nad ktorej životaschopnosťou mnohí už dopredu krútili hlavami, oslávi v apríli tretie výročie vysielania. Šampanské však zrejme nik otvárať nebude. Komerčná televízia neschopná získať inzerentov veľmi rýchlo pochopila, že len z vody sa vyžiť nedá. Do vysielania sa čoskoro vkradli rôzne pokusy o audiotextové súťaže s čoraz bizarnejšími moderátormi či relácie s vešticami, ktoré za príslušný poplatok trepú piate cez deviate. Veď z niečoho sa žiť musí. Najmä o tom je dnes Nautik a taktiež o množstve nespokojných divákov, ktorí sa sťažujú na nevyplatené výhry, o takmer dvojmiliónovom dlhu na sociálnych odvodoch za jeho zamestnancov a zrejme aj o najpošramotenejšej značke na mediálnom trhu. Práve tej sa chce stanica najnovšie zbaviť a zmeniť sa na Televízo. Riaditeľ televízie Ernest Deák nešiel po inšpiráciu k novému názvu ďaleko, v minulosti vlastnil úspešné inzertné periodikum Avízo. To chce v reakcii voči Nautiku podniknúť právne kroky za účelom ochrany svojej spoločnosti a registrovanej značky. Podľa vyjadrenia televízie má dôjsť aj k zmene programovej štruktúry na plnoformátovú televíziu. No tešíme sa. Škoda len, že to málokto zistí, najväčší prevádzkovatelia retransmisie na Slovensku sa totiž Nautiku pre jeho problémovosť a nekvalitu postupne zbavili. Zúfalstvo ponárajúcej sa televízie v súčasnosti vrcholí vyhlásením kurzu moderovania a televíznej tvorby s následnou možnosťou praxovania v jej reláciách. Mimoriadne lákavé, ak máte zbytočných 30-tisíc korún, smelo do toho. V Nautiku sa určite zídu.    
.lukáš Kočišek

TELEVÍZIA Alternatíva pre duchovný rozvoj
Prehlbovanie kultúrnych rozdielov v Čechách a na Slovensku sa podpísalo pod rozdelenie katolíckych televízií. Od začiatku mája spúšťajú Tv Noe a Tv Lux samostatné vysielania. S motívom „Doma je doma“ odštartuje Tv Lux svoje vysielanie 4. mája. Ako sa vyjadril Jozef Kováčik, hovorca Konferencie biskupov Slovenska a zároveň riaditeľ televízie: „Chceme ponúknuť pohľad na každodenný život cirkvi a veriacich doma i vo svete. Ponúkneme dokumenty, publicistiku, program pre deti, liturgické slávenia, diskusie, program pre mládež, hudobný program.“ Problémom, s ktorým sa potýka väčšina katolíckych médií, je popri znižujúcom sa záujme verejnosti aj otázka financií. Práve ekonomiku chce Tv Lux vyriešiť prostredníctvom Klubu priateľov TV LUX, ktorí by nemali na rozvoj televízie prispievať len finančnými príspevkami, ale aj jej sledovaním a  propagáciou. Okrem dobrovoľných príspevkov sa televízia spolieha aj na granty a sponzorov. V jej pozadí stojí rehoľa saleziánov, KBS a produkčné centrum Lux Comunication. Celkovo televízia pripravuje 17-hodinové vysielanie, počas ktorého by mala ponúknuť program napomáhajúci duchovný rast. Tv Lux chce týmto spôsobom vytvoriť priestor pre divákov, ktorí sú unavení a presýtení komerciou. Otázkou ostáva, či je na slovenskom mediálnom trhu miesto pre katolícku televíziu a či ju nevytlačia silnejšie, lepšie financované, menej diferencované a najmä podstatne viac komercionalizované televízne stanice. Jozef Kováčik nevníma smerovanie Tv Lux ako nevýhodu: „Nebudeme na rozdiel od ostatných otrokmi peoplemetrov. Budeme ponúkať alternatívu. Kvalitnú a profesionálnu. To je náš cieľ.“
.veronika Folentová
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite