Ako hodnotí toto podnikanie a jeho budúcnosť Miroslava Vatajová, marketingová manažérka najsilnejšej kaviarenskej siete na Slovensku?
.je už Slovensko zaujímavé pre podnikanie s kaviarenskými sieťami?
Ak by nebolo, nepodnikali by sme tu. Kaviarenský trh v strednej a východnej Európe má nepochybne vysoký potenciál. A ako si zákazníci budú postupne viac vedomí kvality, menej kvalitní poskytovatelia budú vytlačení.
.je to iba záležitosť veľkých miest?
Samozrejme, potenciál pre úspešné prevádzky je vo väčších mestách. Hustota zákazníkov je kľúčový faktor, ktorý ovplyvňuje to, v ktorom meste a na akom mieste prevádzkujeme kaviareň. Je jasné, že najlepšie je to z tohto hľadiska v centre Bratislavy s turistami, ktorí tadiaľ denne prechádzajú, a toto môže byť jediná možnosť pre Starbucks. Pre nás v Coffee & Co je dôležité ponúknuť žiadaný produkt, dobrú atmosféru a férové ceny. Lokality si vyberáme tak, aby boli blízko k našim zákazníkom v ich každodennom živote. Prakticky teda v mestách, ktoré majú najmenej 80-tisíc obyvateľov.
.majú na Slovensku ľudia záujem o vyššiu kvalitu, alebo stále najmä o nízku cenu?
V tomto segmente je práve kvalita to, čo zákazníci hľadajú. Je to súčasť životného štýlu, a práve preto cena nie je jediný faktor, podľa ktorého sa rozhodujú.
čím sa snažíte odlíšiť od iných predajcov?
Ponúkame viac produktov, prispôsobených špecifickým chutiam v regióne. To, že trh poznáme už mnoho rokov, je jedna z našich konkurenčných výhod. Napríklad ako jediní v tejto brandži máme vlastnú pekáreň. To má za následok, že sme známi najlepšími koláčmi v regióne. To, spolu s priateľskou obsluhou, je otvoreným tajomstvom nášho úspechu.
.je pre vás Starbucks v niečom inšpiratívny?
Starbucks je veľká spoločnosť, a hoci sme odlišní, v istom zmysle sme aj spojenci v uvádzaní nových spôsobov pitia kávy. Na druhej strane, Starbucks je síce najväčšia kaviarenská sieť na svete s veľkým úspechom v Amerike a v Ázii, lenže ani jeden z týchto kontinentov nemá takú silnú kaviarenskú kultúru ako Európa.
.máte v úmysle výraznejšie expandovať?
Áno. Dnes prevádzkujeme 35 kaviarní na Slovensku a v Českej republike. V apríli otvoríme prvú kaviareň v Budapešti a nasledovať budú ďalšie štyri kaviarne v Maďarsku. A v rovnakom čase chystáme otvorenie ďalších 10 prevádzok v Česku a na Slovensku.
.ako odhadujete potenciál slovenského trhu v tejto oblasti?
Sme síce lídrami trhu, ale stále je tu priestor na rast.
.je už Slovensko zaujímavé pre podnikanie s kaviarenskými sieťami?
Ak by nebolo, nepodnikali by sme tu. Kaviarenský trh v strednej a východnej Európe má nepochybne vysoký potenciál. A ako si zákazníci budú postupne viac vedomí kvality, menej kvalitní poskytovatelia budú vytlačení.
.je to iba záležitosť veľkých miest?
Samozrejme, potenciál pre úspešné prevádzky je vo väčších mestách. Hustota zákazníkov je kľúčový faktor, ktorý ovplyvňuje to, v ktorom meste a na akom mieste prevádzkujeme kaviareň. Je jasné, že najlepšie je to z tohto hľadiska v centre Bratislavy s turistami, ktorí tadiaľ denne prechádzajú, a toto môže byť jediná možnosť pre Starbucks. Pre nás v Coffee & Co je dôležité ponúknuť žiadaný produkt, dobrú atmosféru a férové ceny. Lokality si vyberáme tak, aby boli blízko k našim zákazníkom v ich každodennom živote. Prakticky teda v mestách, ktoré majú najmenej 80-tisíc obyvateľov.
.majú na Slovensku ľudia záujem o vyššiu kvalitu, alebo stále najmä o nízku cenu?
V tomto segmente je práve kvalita to, čo zákazníci hľadajú. Je to súčasť životného štýlu, a práve preto cena nie je jediný faktor, podľa ktorého sa rozhodujú.
čím sa snažíte odlíšiť od iných predajcov?
Ponúkame viac produktov, prispôsobených špecifickým chutiam v regióne. To, že trh poznáme už mnoho rokov, je jedna z našich konkurenčných výhod. Napríklad ako jediní v tejto brandži máme vlastnú pekáreň. To má za následok, že sme známi najlepšími koláčmi v regióne. To, spolu s priateľskou obsluhou, je otvoreným tajomstvom nášho úspechu.
.je pre vás Starbucks v niečom inšpiratívny?
Starbucks je veľká spoločnosť, a hoci sme odlišní, v istom zmysle sme aj spojenci v uvádzaní nových spôsobov pitia kávy. Na druhej strane, Starbucks je síce najväčšia kaviarenská sieť na svete s veľkým úspechom v Amerike a v Ázii, lenže ani jeden z týchto kontinentov nemá takú silnú kaviarenskú kultúru ako Európa.
.máte v úmysle výraznejšie expandovať?
Áno. Dnes prevádzkujeme 35 kaviarní na Slovensku a v Českej republike. V apríli otvoríme prvú kaviareň v Budapešti a nasledovať budú ďalšie štyri kaviarne v Maďarsku. A v rovnakom čase chystáme otvorenie ďalších 10 prevádzok v Česku a na Slovensku.
.ako odhadujete potenciál slovenského trhu v tejto oblasti?
Sme síce lídrami trhu, ale stále je tu priestor na rast.
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.