84 percentný prepad zisku americkej Motoroly v poslednom štvrťroku uplynulého roka (4 centy na akciu oproti 25 centom spred roka) je dobrou ukážkou sily konkurencie. Keď pred niekoľkými rokmi Motorola prišla s revolučným telefónom V3 RAZR, prišiel fenomenálny úspech. Až taký, že istú dobu začala Motorola sťahovať náskok svetovej jednotky v predaji mobilov, fínskej Nokie. Keďže však po „žiletke“ zatiaľ s ničím zaujímavým neprišla a ostatní výrobcovia dokážu momentálne potreby zákazníkov naplniť lepšie, ešte pred dvoma rokmi s rešpektom sledovanej firme dnes klesajú tržby, počet predaných mobilov aj zisk. Táto smutná kombinácia je pre akcionárov tou najsilnejšou možnou motiváciou urobiť niečo, aby sa dobré časy do Motoroly vrátili. Firma, ktorá ako prvá dala svetu mobilný telefón, si to zaslúži.
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.