Stalo sa to, čo viacerí mediálni analytici predpovedali: Televízia Markíza priznala chybu a vrátila sa k pôvodnému formátu Televíznych novín o 19. hodine.
Hovorkyňa televízie nezabudla zdôrazniť, že tak konajú „na žiadosť divákov“. Diváci svoju žiadosť prejavili jednoznačným spôsobom: šťuknutím gombíka na diaľkovom ovládači. Rozdelenie Televíznych novín na Headlines (nech žije slovenčina!) a Televízne noviny Dnes jednoducho nebol dobrý nápad.
Vidina, že sa na tomto atraktívnom čase s približne miliónom verných divákov bude dať zarobiť ešte oveľa viac, sa ukázala iba vidinou. Diváci začali húfne odchádzať k novým formátom na STV a na TV JOJ. Markíza zjavne precenila trpezlivosť diváka, ale aj množstvo zaujímavých udalostí, ktoré sa za deň na Slovensku stanú a ktoré možno spracovať do niekoľkosekundového príspevku. Na to, aby bolo v Markíze podrobnejšie zahraničné spravodajstvo či analytickejšie a investigatívnejšie domáce témy, niet ani dostatok ľudí, ani dostatok času a zrejme ani divákov. Tí predsa chcú od televíznych správ komerčnej televízie nekomplikované atraktívne správy v dynamickom švihu s pekne oblečenými a v bulvári dobre predávanými moderátormi. A tak sa v rozšírených správach Markízy nedostatok relevantných domácich udalostí nahrádzal autonehodami, čiernou kronikou či regionálnym servisom. TV JOJ v tom bola predvídavejšia, keď prišla s čistými Krimi novinami, ktoré ponúkajú presne to, čo svojím názvom sľubujú. Nič viac, nič menej.
.eč
Hovorkyňa televízie nezabudla zdôrazniť, že tak konajú „na žiadosť divákov“. Diváci svoju žiadosť prejavili jednoznačným spôsobom: šťuknutím gombíka na diaľkovom ovládači. Rozdelenie Televíznych novín na Headlines (nech žije slovenčina!) a Televízne noviny Dnes jednoducho nebol dobrý nápad.
Vidina, že sa na tomto atraktívnom čase s približne miliónom verných divákov bude dať zarobiť ešte oveľa viac, sa ukázala iba vidinou. Diváci začali húfne odchádzať k novým formátom na STV a na TV JOJ. Markíza zjavne precenila trpezlivosť diváka, ale aj množstvo zaujímavých udalostí, ktoré sa za deň na Slovensku stanú a ktoré možno spracovať do niekoľkosekundového príspevku. Na to, aby bolo v Markíze podrobnejšie zahraničné spravodajstvo či analytickejšie a investigatívnejšie domáce témy, niet ani dostatok ľudí, ani dostatok času a zrejme ani divákov. Tí predsa chcú od televíznych správ komerčnej televízie nekomplikované atraktívne správy v dynamickom švihu s pekne oblečenými a v bulvári dobre predávanými moderátormi. A tak sa v rozšírených správach Markízy nedostatok relevantných domácich udalostí nahrádzal autonehodami, čiernou kronikou či regionálnym servisom. TV JOJ v tom bola predvídavejšia, keď prišla s čistými Krimi novinami, ktoré ponúkajú presne to, čo svojím názvom sľubujú. Nič viac, nič menej.
.eč
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.