Hudobným biznismenom sa podaril husársky kúsok – vytvorili z hudby rýchloobrátkový tovar, niečo ako papierové vreckovky, zároveň našli pre ňu mnoho nových zmysluplných využití. Kedysi sa vyrobil hit, a ten predával celý album, teraz si môžete na internete vybrať iba to, čo chcete. Navyše pesničky sa sťahujú za pár korún.
Kapacita prehrávačov je pomaly taká, že môžete denne do konca života len počúvať hudbu a stále budete mať priestor na nové kusy – keby ste aj nemali, tak si vymažete tie stariny, čo ste počúvali včera a kedykoľvek predtým a namiesto toho si stiahnete celú diskografiu ktorejkoľvek krajiny za posledných sto rokov aj s klipmi. Samozrejme, že miniete na hudbu oveľa viac, ale zároveň v menších, bezbolestných dávkach. Pesničky už ani nepočúvate celé, končíte pri druhej minúte, veď podstatu chápete a načo sa otravovať zvyškom. Počutá hudba ostarla v priebehu počúvania a prestáva vás zaujímať. Zároveň však nájdete zopár pokladov, ktoré chcete mať ako zvonenie na telefóne – každému priateľovi priradíte inú pesničku, ktorú vám lacno predá napríklad mobilný operátor, alebo nejaký internetový music shop.
Operátor budíkov (tiež mobilný operátor) vám zas ponúkne pesničky do budíka, nech nevstávate šokovaný tradičnými zvoneniami, ktoré sú jednak „sedlácke“, a potom aj brutálne. Ach, kde sú tie zvuky klasických budíkov s takými dvoma plechovými klobúčikmi – tie budili naozaj, vstali ste ako po zásahu studenou vodou (všimnite si mierne prepojenie na oblievačku) a celý deň ste sa celkom čulý nevedeli spamätať z tej rannej hrôzy. Teraz vstávate za tónov obľúbeného hitu s postupne sa zosilňujúcim zvukom. Nezabudnite, že si musíte nechať podhrať čas, keď vám niekto telefonuje a vám to ešte len zvoní – aj to zoženiete len za pár korún a je to slušné, nenechať niekoho čakať pri nudnom zvonení, nech si vypočuje napríklad nehynúci hit I feel good, aj keď vy sa vtedy môžete cítiť na pokraji nervového zrútenia a volajúci takisto, hlavne keď sa vám nevie tri roky dovolať a vy viete, že ho najbližších päť rokov nezdvihnete. Podhrajte si svoje profily na internete (vytvorte si aspoň desať na všetkých stránkach a majte za mesiac 12 476 priateľov, ktorých ste nikdy nevideli). A nezabudnite im ako darček kúpiť nejakú pesničku!
Kapacita prehrávačov je pomaly taká, že môžete denne do konca života len počúvať hudbu a stále budete mať priestor na nové kusy – keby ste aj nemali, tak si vymažete tie stariny, čo ste počúvali včera a kedykoľvek predtým a namiesto toho si stiahnete celú diskografiu ktorejkoľvek krajiny za posledných sto rokov aj s klipmi. Samozrejme, že miniete na hudbu oveľa viac, ale zároveň v menších, bezbolestných dávkach. Pesničky už ani nepočúvate celé, končíte pri druhej minúte, veď podstatu chápete a načo sa otravovať zvyškom. Počutá hudba ostarla v priebehu počúvania a prestáva vás zaujímať. Zároveň však nájdete zopár pokladov, ktoré chcete mať ako zvonenie na telefóne – každému priateľovi priradíte inú pesničku, ktorú vám lacno predá napríklad mobilný operátor, alebo nejaký internetový music shop.
Operátor budíkov (tiež mobilný operátor) vám zas ponúkne pesničky do budíka, nech nevstávate šokovaný tradičnými zvoneniami, ktoré sú jednak „sedlácke“, a potom aj brutálne. Ach, kde sú tie zvuky klasických budíkov s takými dvoma plechovými klobúčikmi – tie budili naozaj, vstali ste ako po zásahu studenou vodou (všimnite si mierne prepojenie na oblievačku) a celý deň ste sa celkom čulý nevedeli spamätať z tej rannej hrôzy. Teraz vstávate za tónov obľúbeného hitu s postupne sa zosilňujúcim zvukom. Nezabudnite, že si musíte nechať podhrať čas, keď vám niekto telefonuje a vám to ešte len zvoní – aj to zoženiete len za pár korún a je to slušné, nenechať niekoho čakať pri nudnom zvonení, nech si vypočuje napríklad nehynúci hit I feel good, aj keď vy sa vtedy môžete cítiť na pokraji nervového zrútenia a volajúci takisto, hlavne keď sa vám nevie tri roky dovolať a vy viete, že ho najbližších päť rokov nezdvihnete. Podhrajte si svoje profily na internete (vytvorte si aspoň desať na všetkých stránkach a majte za mesiac 12 476 priateľov, ktorých ste nikdy nevideli). A nezabudnite im ako darček kúpiť nejakú pesničku!
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.