V pravekom kmeni Jagalov sa traduje legenda, podľa ktorej mladý lovec zachráni kmeň pred otroctvom a následne získa srdce tajomného dievčaťa s modrými očami.
Zdá sa, že nastal čas, aby sa proroctvo začalo napĺňať. Príbeh filmu 10 000 pred Kristom čerpá z rôznych legiend a mytologických rozprávaní, tie sú však pripravené o svoj vnútorný rozmer i sociokultúrny kontext.
Stávajú sa len vyprázdnenou formou, ktorú tvorcovia naplnili vlastnými, prázdnymi, na nič neodkazujúcimi ideami. Ciele postáv i spôsob výstavby príbehu zodpovedajú hollywoodskym dramaturgickým zákonitostiam, orientovaným na úspech a víťazstvo. Takmer ničím nepripomínajú pôvodný inšpiračný zdroj, staroveké mýty, ktoré sa dotýkali hlbinných aspektov ľudskej duše. Každý motív jeho doslovnosť redukuje na lacný gýč. Hudba, repliky i spôsob snímania poskytujú divákovi jasnú smernicu, ako má danú situáciu prežívať. Epický príbeh využili tvorcovia ako kostru, na ktorú navešali množstvo spektakulárnych scén. Digitálne mamuty, šabľozubé tigre a ďalšie praveké zvieratá svojou vernou podobou vyrážajú dych, veľkolepé kulisy a nádherné prírodné scenérie dokážu uchvátiť pozornosť divákov. Dynamickým spôsobom snímania tvorcovia zvýrazňujú atraktívnosť vizuálnych stimulov, udržiavajú publikum v permanentnom úžase a dovoľujú im zabudnúť na nezmyselnosť príbehu. Režisér Roland Emmerich (Deň nezávislosti, Deň po tom) vytvoril ďalší tuctový film, v ktorom hrajú prím vizuálne atrakcie. Jednoducho, sériový produkt, určený na jedno použitie.
Zdá sa, že nastal čas, aby sa proroctvo začalo napĺňať. Príbeh filmu 10 000 pred Kristom čerpá z rôznych legiend a mytologických rozprávaní, tie sú však pripravené o svoj vnútorný rozmer i sociokultúrny kontext.
Stávajú sa len vyprázdnenou formou, ktorú tvorcovia naplnili vlastnými, prázdnymi, na nič neodkazujúcimi ideami. Ciele postáv i spôsob výstavby príbehu zodpovedajú hollywoodskym dramaturgickým zákonitostiam, orientovaným na úspech a víťazstvo. Takmer ničím nepripomínajú pôvodný inšpiračný zdroj, staroveké mýty, ktoré sa dotýkali hlbinných aspektov ľudskej duše. Každý motív jeho doslovnosť redukuje na lacný gýč. Hudba, repliky i spôsob snímania poskytujú divákovi jasnú smernicu, ako má danú situáciu prežívať. Epický príbeh využili tvorcovia ako kostru, na ktorú navešali množstvo spektakulárnych scén. Digitálne mamuty, šabľozubé tigre a ďalšie praveké zvieratá svojou vernou podobou vyrážajú dych, veľkolepé kulisy a nádherné prírodné scenérie dokážu uchvátiť pozornosť divákov. Dynamickým spôsobom snímania tvorcovia zvýrazňujú atraktívnosť vizuálnych stimulov, udržiavajú publikum v permanentnom úžase a dovoľujú im zabudnúť na nezmyselnosť príbehu. Režisér Roland Emmerich (Deň nezávislosti, Deň po tom) vytvoril ďalší tuctový film, v ktorom hrajú prím vizuálne atrakcie. Jednoducho, sériový produkt, určený na jedno použitie.
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.