Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Keď verejná moc zlyhá alebo obete v Aréne

.peter Scherhaufer .časopis .kultúra

Kto je skutočná obeť? Mŕtvy muž, ktorý nezvládol dôsledky svojej voľby alebo žena, ktorú šikanuje polícia? Odpoveď hľadajte v divadle Aréna.

Divadelná hra Obeť od českého divadelníka Davida Jařaba vznikla, ako v divadle Aréna býva zvykom, na objednávku jeho riaditeľa Juraja Kukuru. Rovnomenná inscenácia, ktorá podľa hry v Jařabovej réžii vznikla, prehovára k publiku súčasným jazykom vrátane toho divadelného, a navyše sa dotýka aj aktuálnych tém – degradácie žien do roly tovaru, ako aj zneužívania verejnej moci.

.mužsko-ženská hra

Inscenácia sa začína monológom nešťastnej mladej ženy (Rebeka Poláková), v ktorom sa zamýšľa aj nad neschopnosťou človeka zmysluplne si vyplniť svoj život. Až neskôr sa dozvedáme, že dôvodom jej melanchólie je odhalenie manželovho (Martin Hronský) vzťahu so štrnásťročným dievčaťom (Jana Kovalčiková). Problematika pedofílie však nie je nosnou témou inscenácie, len východiskom, ktoré robí manželovo previnenie o to závažnejším, o čo väčšie dáva manželke možnosti vydierať ho nielen ako manžela, ale aj ako sudcu. Autor hry pracuje s psychológiu maloletej len okrajovo, keď ju necháva vypovedať o pocitoch zmätenosti a prerodu z dievčaťa na ženu.

Inscenácia Obeť je vystavaná na paralele dvoch dejových línií. V prvej z nich policajti vypočúvajú hlavnú podozrivú z vraždy. Druhá je retrospektívou toho, čo sa osudného večera v byte podozrivej stalo.

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite