Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Ako sa nepripojiť k svetovej kinematografii

.michal Tallo .časopis .film

Vo filme Wilsonov nakrútenom voľne podľa knižnej predlohy Michala Hvoreckého sa predstavitelia medzivojnovej Bratislavy snažia o pripojenie mesta k Spojeným štátom americkým.

v rovnakom filme sa českí a slovenskí filmári snažia o pripojenie miestnej žánrovej kinematografie k tej svetovej. Oba pokusy sa končia približne rovnako.

Ak chceme film uviesť do (širšieho, než len slovenského) kontextu, treba povedať, že tvorcovia Wilsonova svoje inšpiračné zdroje zvolili a namiešali umne – na jednej starne tu badať vplyv populárnej vlny britských dobových seriálov, filmového Sherlocka Holmesa v podaní Guya Richieho či, najmä pokiaľ ide o vizuál, posledných dvoch filmov Wesa Andersona. Na druhej strane by potom Wilsonov rád odkazoval a nadväzoval na dnes už kultové československé detektívne komédie (za všetko spomeňme film Adéla ještě nevečeřela Oldřicha Lipského, ktorému základná dejová línia Wilsonova akoby z oka vypadla).

Takúto zmes inšpirácií nemožno hodnotiť inak než pozitívne. Je dôkazom, že tvorcovia sledujú súčasné trendy, no zároveň sa ich neboja prepojiť s domácou tradíciou.

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite