.je to päť rokov, odkedy ste v Nairobi rozbehli technologickú komunitu iHub. Spomínate si ešte, ako vyzerala Keňa predtým?
(Smiech.) Keď si na to obdobie spomínam, príde mi to až komické. Nemali sme vtedy žiadny internet alebo smartfóny. Mali sme len úplne základné mobilné telefóny, ktoré sa dnes dajú kúpiť za menej než jeden dolár. Výrazne zanedbaná bola aj infraštruktúra. Mali sme svoju komunitu, no neexistoval žiadny podobný hub, v ktorom by sme sa mohli združovať.
.odkiaľ prišiel prvotný impulz vytvoriť iHub?
Z online komunity ľudí, ktorí spolu komunikovali už predtým. Najprv sme sa dorozumievali prostredníctvom hromadných mailov. Bavili sme sa o programovacích jazykoch či novinkách v technológiách. Mávali sme aj mesačné stretnutia, no po čase a s pribúdajúcimi členmi začínalo byť ich organizovanie časovo i finančne náročné. Preto sme potrebovali vytvoriť tejto online komunite akýsi domov.
.na taký krok však spravidla potrebujete veľkú počiatočnú investíciu. Kde ste získavali zdroje?
Po prezidentských voľbách v roku 2007 vypukli v Keni veľké nepokoje. Ako reakcia na ne vznikla otvorená softvérová platforma, ktorá zhromažďovala maily a smsky, ktorými ľudia z celej Kene upozorňovali na pouličné násilie. Volala sa Ushahidi, čo v preklade znamená svedectvo.
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.