... románov, kníh, videohier, a tak ďalej, je toho jednoducho priveľa, aby to nefanúšikovi dávalo čo len trocha zmysel.
Dňa 17. decembra 2015 má v kinách celosvetovú premiéru film, ktorého oficiálny slovenský distribučný názov znie Star Wars: Sila sa prebúdza, lístky na prvé polnočné premietania 17. 12. o 00.01 sa už veselo predávajú niekoľko týždňov a celý svet čelí marketingovému ataku, ktorý azda v dejinách populárnej kultúry nemá obdobu. A vlastne nikde inde, veď tu už akoby išlo o totálny brainwashing, ktorého ambíciou ani nie je konvenčný predaj Star Wars, ale normálne vydieranie. Kúpte si aj vy čosi, aj keď vás to absolútne nezaujíma, lebo ak nie, nikdy sa to neskončí.
Trasúci sa somárik popkultúry
Ľudstvo, minimálne jeho euro-americký civilizačný okruh, sa stalo rukojemníkom predajcov tematických suvenírov, prakticky niet reklamného letáka, v ktorom by reťazce – nech predávajú čokoľvek – neponúkali vlastný tematický Star Wars sortiment. Župany, zubné kefky, krájače na pizzu, doslova tisíce hračiek vrátane takých absurdností, akými sú tematické Star Wars Monopoly, a k tomu čisté bizarnosti, napríklad sprchové hlavice v tvare helmy Darth Vadera. Ak by sa niekto pýtal, kedy už je toho naozaj priveľa, tu má jednoduchú odpoveď. Práve teraz.
Po desiatich rokoch prichádza do kín nový Star Wars film, siedmy v poradí i v chronológii príbehu a Disney, spoločnosť, ktorá značku Star Wars odkúpila od Georgea Lucasa v roku 2012, sa správa, akoby jej ani nešlo o zisky z filmu, ale zo suvenírov. Merchandising bol, samozrejme, spojený so Star Wars vždy, ba dokonca môžeme tvrdiť, že Star Wars jeho dnešnú podobu pomáhali vymyslieť, ale čo je veľa, to je veľa.
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.