Prenosy zo zápasov vo volejbale, basketbale či hádzanej. Programy zamerané na zdravý životný štýl. Juniorské prenosy. Premier League, NHL alebo F1. Aj to čoskoro prinesie Trojka STV.
Stanica, ktorá získala na svoj vznik od štátu 91 miliónov korún, začne vysielať 8. augusta 2008 o 14. hodine. „Prípravy prebiehajú síce pod istým časovým tlakom, ale do Letných olympijských hier v Pekingu bude všetko pripravené,“ povedal tvrdí Andrej Miklánek, projektový manažér Trojky STV. Tvorcovia nového kanálu sa pri príprave programu zameriavali na podporu slovenského športu. Podľa Miklánka sa budú venovať najmä podpore mladých talentov, zdravého životného štýlu a zdravej výživy. „Chceme uviesť aj programy zamerané na prezentáciu možností skvalitnenia telesnej výchovy školskej mládeže, podporu nových projektov vo vzťahu k mládeži a jej voľnočasovým aktivitám.“
Trojka by sa v rámci podpory zdravého životného štýlu mala venovať aj prevencii voči alkohollu, fajčeniu či drogovej závislosti. V programe bude aj publicistika orientujúca sa na problémy v slovenskom športe. Na obrazovkách by nemali chýbať ani športové trháky ako futbalová Premier League, NHL či F1.
Radoslav Augustín, šéfredaktor Mediálne.sk, označuje nový kanál ako dôležitý strategický a rozvojový projekt STV, ale má k nemu výhrady: „Keďže je to projekt STV, pripravuje sa v prostredí finančných škrtov, chaosu a neistoty. Neštandardné a trh deformujúce je, že Trojka vzniká za finančnej podpory štátu, ale chce skonzumovať časť komerčného reklamného koláča.“ Augustín vidí aj pozitíva: „Ak má STV robiť športový kanál, tak o slovenskom športe. Po spustení Trojky by mal slovenský šport tvoriť viac ako 50 percent celkového vysielaného obsahu. Už nedávno STV podpísala nadhodnotenú zmluvu s futbalovým zväzom, na základe ktorej platí šialené peniaze za zápasy domácej ligy, ktoré by nikto iný nekúpil.“
Na obrazovke by sa mali objaviť aj menej atraktívne športy, ako hádzaná, motošporty, dostihy, plávanie či gymnastika. Trojka má za úlohu aj uľahčiť tvorbu programovej štruktúry Jednotky a Dvojky. „Šport zasahuje negatívne do pevnej vysielacej štruktúry, zaraďovanie prenosov limituje vysielanie pôvodnej a dokumentárnej tvorby a nepriaznivo vplýva, ba až narúša divácke návyky,“ vysvetľuje Miklánek.
Projektový manažér Andrej Miklánek k 31. augustu 2008 odchádza zo Slovenskej televízie. Sám nevidí svoj odchod dramaticky: „Som projektovo zameraný a projektová fáza Trojky sa v podstate končí jej spustením.“ Za intendanta Trojky bol vymenovaný Gabriel Kollár. Miklánek jeho pôsobenie oceňuje: „Ak by sa mu podarili naplniť predstavy, s ktorými do STV prišiel, tak by Trojka bola skutočne okruhom, rešpektovaným slovenskou športovou komunitou, a na prospech divákov i športu ako takého.“ Miklánek ostáva v STV ako externý poradca Trojky. Pomáhať má najmä pri plánovaní jednotlivých programových typov.
Otázkou ostáva, či sa Trojka dokáže presadiť na mediálnom trhu popri iných, známejších športových televíznych staniciach ako Eurosport. „Športoví nadšenci sú náchylní sledovať, kde čo vysielajú, a Trojke dajú určite šancu. Zvlášť preto, že budú mať dojem, že Trojka je im ako slovenský kanál, ktorý si platia, bližšie. Športoví diváci sú však citliví na komentátorov, a bude trvať, kým si ich STV vychová. To môže ľudí spočiatku odradiť,“ hovorí analytik Augustín. „Porovnanie zrejme vyjde v neprospech Trojky najmä pri ČT 4 Šport, keďže tá pracuje s viacnásobnými rozpočtami.“
Autorka je publicistka.
Stanica, ktorá získala na svoj vznik od štátu 91 miliónov korún, začne vysielať 8. augusta 2008 o 14. hodine. „Prípravy prebiehajú síce pod istým časovým tlakom, ale do Letných olympijských hier v Pekingu bude všetko pripravené,“ povedal tvrdí Andrej Miklánek, projektový manažér Trojky STV. Tvorcovia nového kanálu sa pri príprave programu zameriavali na podporu slovenského športu. Podľa Miklánka sa budú venovať najmä podpore mladých talentov, zdravého životného štýlu a zdravej výživy. „Chceme uviesť aj programy zamerané na prezentáciu možností skvalitnenia telesnej výchovy školskej mládeže, podporu nových projektov vo vzťahu k mládeži a jej voľnočasovým aktivitám.“
Trojka by sa v rámci podpory zdravého životného štýlu mala venovať aj prevencii voči alkohollu, fajčeniu či drogovej závislosti. V programe bude aj publicistika orientujúca sa na problémy v slovenskom športe. Na obrazovkách by nemali chýbať ani športové trháky ako futbalová Premier League, NHL či F1.
Radoslav Augustín, šéfredaktor Mediálne.sk, označuje nový kanál ako dôležitý strategický a rozvojový projekt STV, ale má k nemu výhrady: „Keďže je to projekt STV, pripravuje sa v prostredí finančných škrtov, chaosu a neistoty. Neštandardné a trh deformujúce je, že Trojka vzniká za finančnej podpory štátu, ale chce skonzumovať časť komerčného reklamného koláča.“ Augustín vidí aj pozitíva: „Ak má STV robiť športový kanál, tak o slovenskom športe. Po spustení Trojky by mal slovenský šport tvoriť viac ako 50 percent celkového vysielaného obsahu. Už nedávno STV podpísala nadhodnotenú zmluvu s futbalovým zväzom, na základe ktorej platí šialené peniaze za zápasy domácej ligy, ktoré by nikto iný nekúpil.“
Na obrazovke by sa mali objaviť aj menej atraktívne športy, ako hádzaná, motošporty, dostihy, plávanie či gymnastika. Trojka má za úlohu aj uľahčiť tvorbu programovej štruktúry Jednotky a Dvojky. „Šport zasahuje negatívne do pevnej vysielacej štruktúry, zaraďovanie prenosov limituje vysielanie pôvodnej a dokumentárnej tvorby a nepriaznivo vplýva, ba až narúša divácke návyky,“ vysvetľuje Miklánek.
Projektový manažér Andrej Miklánek k 31. augustu 2008 odchádza zo Slovenskej televízie. Sám nevidí svoj odchod dramaticky: „Som projektovo zameraný a projektová fáza Trojky sa v podstate končí jej spustením.“ Za intendanta Trojky bol vymenovaný Gabriel Kollár. Miklánek jeho pôsobenie oceňuje: „Ak by sa mu podarili naplniť predstavy, s ktorými do STV prišiel, tak by Trojka bola skutočne okruhom, rešpektovaným slovenskou športovou komunitou, a na prospech divákov i športu ako takého.“ Miklánek ostáva v STV ako externý poradca Trojky. Pomáhať má najmä pri plánovaní jednotlivých programových typov.
Otázkou ostáva, či sa Trojka dokáže presadiť na mediálnom trhu popri iných, známejších športových televíznych staniciach ako Eurosport. „Športoví nadšenci sú náchylní sledovať, kde čo vysielajú, a Trojke dajú určite šancu. Zvlášť preto, že budú mať dojem, že Trojka je im ako slovenský kanál, ktorý si platia, bližšie. Športoví diváci sú však citliví na komentátorov, a bude trvať, kým si ich STV vychová. To môže ľudí spočiatku odradiť,“ hovorí analytik Augustín. „Porovnanie zrejme vyjde v neprospech Trojky najmä pri ČT 4 Šport, keďže tá pracuje s viacnásobnými rozpočtami.“
Autorka je publicistka.
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.