... aj keď často nemusia mať k pravde bližšie ako Búrlivé víno.
Posledné desaťročie patrilo sociálnym sieťam. Začalo sa to spustením Twitteru a otvorením Facebooku pre verejnosť v roku 2006. Ich úspech neskôr nasledoval Instagram, Pinterest či Snapchat. Siete zmenili spôsob, akým komunikujeme. Spolu s nimi prišli mnohé fenomény, ktoré majú vplyv na ľudskú psychiku – pozitívne aj negatívne.
Sociálne siete sú oproti iným médiám oveľa autentickejšie. Ľudia preto majú pocit, že reprezentujú realitu, v skutočnosti však vidíme iba úzky a veľmi štylizovaný výrez. Všetci si užívajú dovolenky pri mori, dobrodružné výlety, neviazané žúrky. Už menej sú vidieť odvrátené stránky života – ako sa párik na dovolenke takmer rozišiel pre stratený kufor, ako si kamaráti na výlete navzájom lezú na nervy, a že zábavne vyzerajúca párty je v skutočnosti čistá nuda.
známa neznáma Essena
Toto platí najmä pri sledovaní neznámych ľudí, ktorým patrí na sieťach čoraz viac priestoru. Celebritky sa prezentujú dokonalým životom – fotka na pláži s krásnym mejkapom, pri bazéne s dokonalým účesom, drahé šaty, jedlo, rovnako krásni kamaráti. Je to ako fotky z drahých časopisov a plagátov, ale prezentované vo forme momentiek. Instagramoví modeli a modelky nie sú profesionáli, na svojom profile však môžu prezentovať produkty a značky, čo v konečnom dôsledku znamená, že sociálne siete sa pre nich stanú zdrojom obživy.
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.