Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Treba

.časopis .lifestyle

TREBA SI SPRÍTOMNIŤ
OSVIENČIM FILMOVÝMI PROSTRIEDKAMI

V rozhovore pre rubriku Sedem cností a nerestí nám režisér Marko Škop jednoznačne odporučil do pozornosti maďarský film Saulov syn, debut Lászla Nemesa: „Zobralo mi to dych. Vyšiel som z kina a pol hodinu som sa ešte triasol. Nevídaným spôsobom dokázal sprítomniť teror filmovými prostriedkami. Drvivú väčšinu času sledujeme chrbát a tvár jedného človeka, všetko ostatné sa odohráva v neostrosti, v pozadí, vo zvukoch a v našej predstavivosti. Hrôza je iba tušená. Môže sa stať, že to nezvládnete, že ten film neprijmete. Ale peklo na zemi je reálne a je množstvo ľudí, ktorí prežívajú vojny a týranie dnes, práve teraz. Je to veľmi dôležitý film vo svete rastúceho nacionalizmu a šovinizmu, a aj preto mu prajem, aby si ho prišlo pozrieť čo najviac ľudí.“

TREBA SI POSPAŤ
NA VODE

Keď sa britského multidisciplinárneho dizajnéra a umelca Daniela Durninga leto opýta, čo robil v zime, môže hrdo odpovedať: vylepšoval som svoju vodnú posteľ – waterbed, aby bola používateľsky prítulnejšia a z čo najorganickejších materiálov. Waterbed nie je žiadna dekadentná posteľ do bytu – matrac naplnený vodou, aký bol v móde v šesťdesiatych rokoch minulého storočia a účinkoval v mnohých filmoch zväčša ako bizarná erotická kulisa.

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite