TREBA SI SPRÍTOMNIŤ
OSVIENČIM FILMOVÝMI PROSTRIEDKAMI
V rozhovore pre rubriku Sedem cností a nerestí nám režisér Marko Škop jednoznačne odporučil do pozornosti maďarský film Saulov syn, debut Lászla Nemesa: „Zobralo mi to dych. Vyšiel som z kina a pol hodinu som sa ešte triasol. Nevídaným spôsobom dokázal sprítomniť teror filmovými prostriedkami. Drvivú väčšinu času sledujeme chrbát a tvár jedného človeka, všetko ostatné sa odohráva v neostrosti, v pozadí, vo zvukoch a v našej predstavivosti. Hrôza je iba tušená. Môže sa stať, že to nezvládnete, že ten film neprijmete. Ale peklo na zemi je reálne a je množstvo ľudí, ktorí prežívajú vojny a týranie dnes, práve teraz. Je to veľmi dôležitý film vo svete rastúceho nacionalizmu a šovinizmu, a aj preto mu prajem, aby si ho prišlo pozrieť čo najviac ľudí.“
TREBA SI POSPAŤ
NA VODE
Keď sa britského multidisciplinárneho dizajnéra a umelca Daniela Durninga leto opýta, čo robil v zime, môže hrdo odpovedať: vylepšoval som svoju vodnú posteľ – waterbed, aby bola používateľsky prítulnejšia a z čo najorganickejších materiálov. Waterbed nie je žiadna dekadentná posteľ do bytu – matrac naplnený vodou, aký bol v móde v šesťdesiatych rokoch minulého storočia a účinkoval v mnohých filmoch zväčša ako bizarná erotická kulisa.
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.