Keď som pred rokmi išla v Indii vlakom, spolucestujúci turista v kupé vytiahol lieky, ktoré mu dali v indickej nemicnici. Bolo to také hnedé plato, v ktorom bolo 5 veľkých tabliet.
Teda, bolo tam miesto na 5 veľkých tabliet. V skutočnosti tam boli iba tri, napriek tomu, že ešte nevylupol ani jednu. S počudovaním sme sa zasmiali, že do dvoch zvyšných miest zabudli dať tabletky. Keď sme to ukázali spolucestujúcemu Indovi, bez najmenšieho prekvapenia odvetil „It´s just for appearance“. Neverím. Miestne farmaceutické firmy vyrábajú väčší počet miest na tabletky v jednom plate, aby ošmekli svojich pacientov, ktorí tým majú pocit, že si za dané peniaze kupujú väčší počet liekov.
Nie je to však o nič horšie, ako to, čo robia naši mobilní operátori, ktorí v televíznej reklame propagujú absurdne výhodné volanie a dole nečitateľným písmom upozorňujú na to, že to platí len po prevolaní voľných minút. Ale po prvých piatich reklamách sme si už zvykli, a keby prišiel cudzinec, čudujúci sa, prečo za toľko propagovanú službu platí trojnásobok, bez mihnutia oka by sme mu odpovedali „Appearance“. Nedávno ma však v T mobile dostali. Prišla mi faktúra, doplatiť takmer 15 000 za internet, ktorý som jeden týždeň používala v Prahe. Hneď som si pomyslela, že to musí byť omyl a zavolala som im tam, nech si to skontrolujú. Oni mi však potom zaslali SMS, že táto suma je v súlade s aktuálnym cenníkom. Ešte raz som sa do toho cenníka pozrela, a zbadala som, že internet v roamingu stojí 7,90 Sk za 100 Kb. To som vedela, už keď som išla do Prahy...ale je to veľa alebo málo? Znamená to, že prečítanie mailu ma stojí desať alebo sto korún? To sa, žiaľ, bežný používateľ, ktorý nie je v danej oblasti cvičený, nikdy nedozvie. Nedá sa to zmerať ako minúty a T mobile nás z pochopiteľných dôvodov neopatrí aplikáciou, ktorá by nejako prerátavala dáta a ukazovala nám, čo nás to vlastne stojí. A keďže som si to nevedela prepočítať, sprosto a slepo som dôverovala tým hore. Nenapadlo mi ani vo sne, že môžu chcieť za týždeň intermetu, keď som nestiahla jediný film, takmer 15-tisíc. Takže, bacha na toľko propagovaný „Rýchly internet“. Rýchly síce je, ale aj pekne drahý. A vďaka službe „Appearance“ sa to dozviete až na faktúre.
Teda, bolo tam miesto na 5 veľkých tabliet. V skutočnosti tam boli iba tri, napriek tomu, že ešte nevylupol ani jednu. S počudovaním sme sa zasmiali, že do dvoch zvyšných miest zabudli dať tabletky. Keď sme to ukázali spolucestujúcemu Indovi, bez najmenšieho prekvapenia odvetil „It´s just for appearance“. Neverím. Miestne farmaceutické firmy vyrábajú väčší počet miest na tabletky v jednom plate, aby ošmekli svojich pacientov, ktorí tým majú pocit, že si za dané peniaze kupujú väčší počet liekov.
Nie je to však o nič horšie, ako to, čo robia naši mobilní operátori, ktorí v televíznej reklame propagujú absurdne výhodné volanie a dole nečitateľným písmom upozorňujú na to, že to platí len po prevolaní voľných minút. Ale po prvých piatich reklamách sme si už zvykli, a keby prišiel cudzinec, čudujúci sa, prečo za toľko propagovanú službu platí trojnásobok, bez mihnutia oka by sme mu odpovedali „Appearance“. Nedávno ma však v T mobile dostali. Prišla mi faktúra, doplatiť takmer 15 000 za internet, ktorý som jeden týždeň používala v Prahe. Hneď som si pomyslela, že to musí byť omyl a zavolala som im tam, nech si to skontrolujú. Oni mi však potom zaslali SMS, že táto suma je v súlade s aktuálnym cenníkom. Ešte raz som sa do toho cenníka pozrela, a zbadala som, že internet v roamingu stojí 7,90 Sk za 100 Kb. To som vedela, už keď som išla do Prahy...ale je to veľa alebo málo? Znamená to, že prečítanie mailu ma stojí desať alebo sto korún? To sa, žiaľ, bežný používateľ, ktorý nie je v danej oblasti cvičený, nikdy nedozvie. Nedá sa to zmerať ako minúty a T mobile nás z pochopiteľných dôvodov neopatrí aplikáciou, ktorá by nejako prerátavala dáta a ukazovala nám, čo nás to vlastne stojí. A keďže som si to nevedela prepočítať, sprosto a slepo som dôverovala tým hore. Nenapadlo mi ani vo sne, že môžu chcieť za týždeň intermetu, keď som nestiahla jediný film, takmer 15-tisíc. Takže, bacha na toľko propagovaný „Rýchly internet“. Rýchly síce je, ale aj pekne drahý. A vďaka službe „Appearance“ sa to dozviete až na faktúre.
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.