Ako je možné, že v niektorých jazykových školách učia aj ľudia bez kvalifikácie?
Neprofesionálne učenie jazykov tu je už od revolúcie, keď mohol učiť hocikto, lebo kvalifikovaných učiteľov bolo málo. Dnes tento problém podporujú aj firmy, ktoré si cudzie jazyky platia. Pritom nevidia výsledky, nedokážu prínos tejto investície kvantifikovať a snažia sa platiť čo najmenej. Roztočila sa nesprávna špirála. Mnohé školy zamestnajú ako lektorov študentov alebo ľudí bez kvalifikácie, aby mohli ponúknuť ceny na hranici dumpingu. Latka kvality sa znižuje a dôsledkom sú slabé výsledky študentov. Ak si ľudia uvedomia, že lacné kurzy sú vyhodené peniaze a stratený čas, potom aj kvalita vzdelávania porastie. Iba šikovní a vzdelaní lektori dokážu zabezpečiť kvalitnú výučbu. A tí majú svoju cenu.
Ako rozpoznám kvalitného lektora či školu?
Každá jazyková škola, ktorá chce mať dobrých a vzdelaných učiteľov, musí mať voči nim rešpekt. Musí pochopiť, že lektor potrebuje dôstojný zárobok, ako aj čas na rast a regeneráciu. Ak sa učitelia pripravujú na hodiny a vzdelávajú, tak z dlhodobého hľadiska nie je dobré, aby učili viac ako dvadsaťpäť hodín za týždeň. Dobrá škola garantuje dobrému učiteľovi stabilný mesačný počet hodín aj financií. Investuje aj do ich vzdelávania. A to sa musí odzrkadliť aj v cene kurzu.
Je zárukou kvalitnej výučby iba dobrý učiteľ alebo tu zohráva úlohu aj nadanie žiaka?
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.