Na scéne ležia dve krvavé telá. Jedno nahé, s prestrelenou hruďou, druhé s dierou v hlave. Cez javisko prechádza dievčatko a ťahá za sebou model kostry na kolieskach. Z rádia znejú Zvončeky šťastia – v nemeckom jazyku. Inscenácia Hamlet je mŕtvy – Faust je hladný, ktorú zrežírovali Svetozár Sprušanský a Braňo Holiček v nitrianskom Divadle Andreja Bagara, otvorila v polovici mája v Bratislave festival súčasnej slovenskej a svetovej drámy Nová Dráma 2016.
rozvrátený obraz sveta
V podobnom duchu sa niesla približne polovica z ôsmich inscenácií festivalu, ktorý počas piatich dní predstavil divadelné kusy z Bratislavy, z Nitry, aj zo Žiliny. Deštruktívny obraz sveta a medziľudských vzťahov priniesli na javisko okrem Nitranov aj tri bratislavské inscenácie. Rivers of Babylon zo SND zaujala sugestívnou atmosférou a moderným divadelným jazykom. Na javisku sa v nej stretli veksláci, díleri, prostitútky, ako aj samozvaní mocipáni bez vzdelania a chrbtovej kosti. Surovosť reality vyvážil režisér Diego de Brea grotesknými výstupmi i karikatúrou.
Iný pohľad na rozvrat spoločnosti a vzťahov priniesla inscenácia Divadla Aréna Obeť, ktorú napísal a zrežíroval český divadelník David Jařab. Nositeľmi zvrátenosti v nej boli dvaja policajti vyšetrujúci vraždu, ktorí si z hlavnej podozrivej urobili objekt svojich perverzných sexuálnych a sadistických túžob. Koncentrované herecké výkony v inscenácii predviedli najmä Richard Stanke a Rebeka Poláková, ktorá za úlohu obete šikanovania získala Zvláštnu cenu poroty.
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.