Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Minirecenzie

.časopis .kultúra

DIVADLO Na slepačích krídlach; FILM High-Rise; KNIHA Milan Kupčík: Obetiam komunistického režimu;

DIVADLO
Na slepačích krídlach, Bratislavské bábkové divadlo

Päťdesiate roky v Československu očami dospievajúceho dievčaťa túžiaceho po mame, ktorú mu režim zatvoril do väzenia. I tak by sa dala v stručnosti zhrnúť téma inscenácie Na slepačích krídlach, ktorá vznikla podľa rovnomenného románu švajčiarskej spisovateľky slovenského pôvodu Ireny Brežnej. Jej adaptáciu v Bratislavskom bábkovom divadle napísala a zrežírovala Katarína Aulitisová, pričom tak urobila s obdivuhodnou invenciou, dojemnou hravosťou a humorom, ale aj so zmyslom pre tlmočenie naliehavej výpovede. To všetko bez bábok, ktoré by neznalý divák od tohto typu divadla automaticky očakával. Aulitisová stavia celú inscenáciu na dynamickej hereckej akcii, ako aj na dôslednej práci s rekvizitami. Za zmienku stojí napríklad scéna, v ktorej dospelí herci hrajú deti, k čomu im stačí urobiť predklon, prevrátiť si cez plecia kabát a dať si na kríže baretku. Silným momentom je aj jeden zo záverečných obrazov, v ktorom sú neslobodní občania držaní nakrátko na zvieracích vôdzkach.

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite