Všetci piati inšpektori sa v jeden pondelok predstavili v zborovni. Pedagógov zároveň vyzvali, aby sa počas nasledujúceho týždňa správali tak, akoby tam žiadna inšpekcia nebola. Do príjemnej rodinnej atmosféry sa učiteľ matematiky a špeciálny pedagóg základnej školy Viktor Križo osmelil vysloviť návrh: „Mohli by sme si dohodnúť spoločnú diskusiu a prebrať pedagogické problémy, s ktorými sa stretávame?“ Učitelia zamrzli, inšpektori sa zamrvili. Jeho návrh poslali slušnou formulkou dostratena. Atmosféra je podľa Križa vo väčšine škôl nastavená podobne. Pánov inšpektorov sa nič netreba pýtať, a už vôbec nie im niečo navrhovať.
žiaci na lavici
Za príliš kritickým názorom Viktora Križa, ktorý spísal do rozhorčeného blogu, sú pravdepodobne dva dôvody. Po prvé, Križo je mladý energický muž, neochotný veci relativizovať. Je aktívnym členom štrajkujúcej Iniciatívy stredoškolských učiteľov. A aj keď to znie ako klišé – ešte stále sa cíti učiteľom oddaným svojmu povolaniu. Je vyškolený špeciálny pedagóg, má za sebou terapeutický výcvik a venuje sa najmä integrácii problémových detí. Pracuje s rodičmi a ich deťmi a jeho intervencie sa až príliš často týkajú sebapoškodzovania či samovražedných sklonov žiakov. Všetky tieto stretnutia sú, samozrejme, mimo pracovného času.
A je tu aj ten druhý dôvod.
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.