Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Boris Čellár: Musel som v sebe prebudiť mužskú zložku

.elena Akácsová .časopis .lifestyle

Džezový gitarista a hudobný redaktor Boris Čellár pred týždňom získal ocenenie na Bratislava Design Weeku (BADW) za najlepší produkt – za svoj intuitívny hudobný nástroj WoodPack. V podstate sa medzi najlepších dizajnérov dostal omylom.

Netušil som, že BADW je prestížna dizajnérska záležitosť.

Niekto mi povedal, keď idem s WoodPackom na Urban Market, nech skúsim aj Design Week. Tak som poslal prihlášku, myslel som si, že prídem so stolčekom, rozložím si nástroje a ponúknem ich tam. Štyri dni pred začiatkom prišiel mail s inštrukciami a vtedy som pochopil, o čo ide, že je to prestížna dizajn akcia a ja musím vymyslieť k nástroju reálnu inštaláciu.

Chcel som si len vyrobiť nástroj do svojej ambientnej hudby.

Inšpiroval som sa v Afrike, kde robia slit drum s dvoma plochami. Ja som ozvučnicu rozdelil na desať častí, a spravil tak celú stupnicu. Nástroj všade ladí, je harmonický, kamkoľvek buchnem, deje sa hudba. Iní hudobníci po tom začali pokukovať, pýtali sa, nedáš, nepredáš? Tak som im vždy posunul prototyp a spravil ďalší, zase o niečo lepší. Začal som tak pred rokom, tento (pozri foto) je asi šesťdesiaty. WoodPack dolaďujem ručne tak, že na správnych miestach uberám drevo.

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite