Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Minirecenzie

.časopis .kultúra

HUDBA Red Hot Chili Peppers: The Gateway; KNIHA Soňa Uriková: Živé ploty; KNIHA Kerstin Uvnäs Moberg: Hormón blízkosti: Rola oxytocínu vo vzťahoch

HUDBA
Red Hot Chili Peppers: The Gateway (Warner)

Názory na najnovší album kalifornských Red Hot Chili Peppers sa rôznia, čo je v poriadku, každý má svoje videnie sveta. Jedni tvrdia, že je skvelý, druhí zas, že nudný a nezaujímavý, no pravda je pravdepodobne niekde uprostred, keď spriemerujeme oba pohľady. Problém RHCP spočíva v tom, že ich sila slabne, ak s nimi nehrá neustále prichádzajúci a odchádzajúci gitarista John Frusciante, s ktorým nahrali svoje najlepšie veci Blood Sugar Sex Magik (1991) a Californication (1999). Jeho miesto na posledných dvoch albumoch zastúpil Josh Klinghoffer a treba povedať, že je to veľmi slušná náhrada. The Gatewey je najviac popový album od By The Way a je určite nápaditejší ako predošlý nedovarený I’m with You (2011). Na tom má zásluhu aj nový producent Danger Mouse, ktorý prevzal miesto po Rickovi Rubinovi. Na jednej strane sa mu podarilo zrevitalizovať RHCP, toľko delikátnych melódií a nápadov mali naposledy na spomenutom By The Way, no problém leží opäť v Achillovej päte tejto kapely, a to je miesto gitaristu a chýbajúceho Johna Fruscianteho, ktorý svojou prítomnosťou dodával ostrejšiu hranu a divokosť, ktorá na The Gateway chýba.

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite