Ako sa šéf softvérovej firmy dostane k téme samoriadiacich áut?
Anasoft dodáva riadiace systémy, ktoré pomáhajú montovať automobily, takže pri autách sme veľmi blízko. Počúvame, čo automobilky riešia a zaujíma nás, kam technológia speje. A sme v mnohých ďalších unikátnych projektoch, ako je napríklad Greenway, ktorý rieši elektromobilitu.
Jazdili ste so zapnutým „autopilotom“ na mercedese a tesle. Ako sa vám to pozdávalo?
Autá som vystavoval provokatívnym situáciám, aby sa ukázalo, ako sa zachovajú a kam siahajú ich možnosti. V stroji je veľa systémov, ktoré im pomáhajú orientovať sa. Držia sa napríklad jazdných pruhov alebo len jedného z nich, alebo sledujú už len auto pred sebou. Sú však aj situácie, ktoré si auto „nevšíma“, napríklad semafory.
Dokázali ste autu dôverovať?
Samozrejme. To auto vidí ďalej a lepšie ako ja, má v sebe kombináciu termo-laserových a iných systémov. Keď teda človek po úvodnej nedôvere pozoruje, ako sa auto správa, povie si, že je pri riadení vlastne zbytočný. Úplné odovzdanie sa autu síce ešte nie je možné, ale približuje sa to k tomu.
Takže ste si mohli počas jazdy niečo riešiť na laptope?
Áno. Auto prechádza úplne plynule zákrutami. Dokonca plynulejšie, ako väčšina šoférov, ktorí často nevedia trafiť ani medzi jazdné pruhy. Pri samoriadení pracuje algoritmus, ktorý auto krásne vyrovnáva.
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.