určite to nesedí v prípade pápeža Františka. Niektorí jeho kritici môžu opakovane tárať čosi o zištných fintách, ktorými si pápež už od začiatku pontifikátu buduje značku tak, aby vyzerala lákavejšie a predajnejšie. Tento pohľad, ktorý všade vidí iba kalkul, je skôr správou o jeho majiteľoch, než o pápežovi.
Isteže, získať si srdcia mladých ľudí dokáže aj grobian, ktorý vhodne volí slová, vie sa usmievať na kameru, pôsobí mladistvo a energicky. A áno, aj pápež sa tak správa – no robí to prirodzene, nenútene, autenticky. No na rozdiel od marketingovo vycvičených pajácov, ktorí si nechcú ničím pokaziť svoju naškrobenú modernosť, neváha František odhaliť aj svoju slabosť, starnutie, ľútosť či omyl.
„Na rozdiel od marketingovo vycvičených pajácov, neváha František odhaliť aj svoju slabosť, starnutie, ľútosť či omyl.“
Zaujať mladého človeka môže byť fuška. Dobre o tom vedia učitelia. Záujmy, slovník, problémy a celkový diskurz mladých ľudí sa na prvý pohľad odohrávajú na úplne inej koľaji než problémy staršej generácie. Ako to potom tento pápež dokázal? Stačí na to sila autority? Stačí si pozvať dvaapolmiliónový dav na Svetové dni mládeže? Každý dav je schopný nadšene skandovať, ale je v tom celé tajomstvo pápežovej charizmy?
Korene Františkovej popularity sú inde.
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.