Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Divadlo z plejbeku rozvibrovalo Nitru

.peter Scherhaufer .časopis .kultúra

Medzinárodný festival Divadelná Nitra oslávil 25 rokov. V jeho programe zarezonovali nielen inscenácie o Adolfovi Eichmannovi či komunistických procesoch, ale aj ukrajinská kapela z Majdanu. Áno, festival bol i tento rok politický!

z jedenástich domácich a zahraničných inscenácií, ktoré boli súčasťou hlavného programu festivalu, malo otvorene politický presah minimálne päť. Najsilnejšie však napokon zarezonovali iné divadelné opusy, konkrétne dva, v ktorých centre stál obyčajný človek, obeť medziľudských vzťahov a spoločenského systému. Obe inscenácie pritom využili nielen princíp členenia na kapitoly, ale aj vopred nahratý zvukový záznam, a navyše mali spoločné ešte aj to, že ich režisérkami boli ženy tridsiatničky. Nemecká inscenácia Prečo pána R. postihol Amok? režisérky Susanne Kennedy a Solo Lamentoso slovenskej performerky Slávy Daubnerovej poskytli festivalovému podnázvu Óda na radosť? želané zadosťučinenie. Ani jednej z autoriek totiž pri tvorbe nechýbala radosť z divadla ako hry plnej originálnych nápadov, ako i humorného servírovania vážnych vecí.

pochovaný zaživa – v silikóne

Na javisku Veľkej sály Divadla Andreja Bagara v Nitre sa nachádza drevom obložená miestnosť pripomínajúca saunu. Ľudia v nej sa nepodobajú na ľudí, pretože na tvárach majú silikónové masky, ktoré z nich robia voskové figuríny alebo bábky. Keď sa rozprávajú, iba otvárajú ústa. Repliky totiž znejú z plejbeku.

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite