Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Minirecenzie

.časopis .kultúra

OPERA Giacomo Puccini: Tosca; KNIHA Roberto Bolaño: Vzdialená hviezda; TELEVÍZIA Verdikt

OPERA
Giacomo Puccini: Tosca, Štátna opera

Pucciniho opery sú ošemetné kusy. Ani najoriginálnejší režisérsky výklad v nich neprekryje slabých spevákov a nanič orchester. To skôr adekvátne hudobné naplnenie dovolí privrieť očko nad menej nápaditou divadelnou zložkou. Presne ako v prípade najnovšej Toscy v banskobystrickej Štátnej opere. Nedá sa pritom povedať, že by inscenácia Martina Hubu bola zlá. Speváci pod jeho vedením vytvárajú hrdinov z mäsa a kostí. Iba by jej prospelo o čosi menej piety k opernej tradícii. Jediným pokusom o originalitu sú ožívajúce obrazy v rámoch, táto poetizácia však pôsobí v realistickej inscenácii akosi nepatrične. Zato hudobne patrí Tosca k tomu najlepšiemu, čo Banská Bystrica v ostatnom čase ponúkla. Orchester hrá pod vedením hosťujúceho Taliana Fabia Mastrangela šťavnato, farebne a až na drobné zaváhania aj na vysokej technickej úrovni. Hosťujúca Jolana Fogašová spieva Toscu, akoby ju Puccini napísal pre ňu: vášnivo, dramaticky, s istotou vo vysokej i hlbokej polohe. Hlas talianskeho tenoristu Paola Lardizzoneho pôsobí v stredoch všedne, zato výškam nechýba kov ani lesk.

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite