Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Minirecenzie

.časopis .kultúra

OPERA Hector Berlioz: Faustovo prekliatie; FILM Pirko; KNIHA Mike Evans: Vinyl – umění výroby desek;

OPERA
Hector Berlioz: Faustovo prekliatie, SND

Prvá hudobno-divadelná premiéra novej sezóny v SND je tak trochu cnosťou z núdze: za Berliozovu dramatickú legendu Faustovo prekliatie si v divadle bojujúcom s rozpočtovým deficitom vykážu „čiarku“ operný aj baletný súbor. Principiálne môžu byť podobné dramaturgické experimenty obohacujúce – pre umelcov aj pre publikum. V tomto prípade však realizácia vyvoláva viac otázok než spontánneho nadšenia. Výkon orchestra SND pod vedením Rastislava Štúra je korektný, aj keď nejde priam o symfonické hody. Stretnutie poetík baletnej a opernej zložky však pôsobí disharmonicky. Kým tanečníci v ilustratívnej choreografii Igora Holováča tancujú a hrajú ako o život (výborný ústredný pár Andrej Szabo a Erina Akatsuka), operní interpreti sa javiskom pohybujú raz ako v plnohodnotnej inscenácii (s postavou Margaréty stotožnená Monika Fabianová, plastický Mefisto Daniela Čapkoviča), inokedy ako v polčase skúšobného procesu. Najmä u hlavného predstaviteľa Ľudovíta Ludhu je podtitul „poloscénické uvedenie“ vnímaný až príliš doslovne: tenoristov pohľad ostentatívne zapichnutý do klavírneho výťahu ruší akúkoľvek divadelnú ilúziu aj emóciu.

 

BEZ VÁS SA NEPOHNEME

Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite