aj mama, aj kamarátky jej dohovárali, nech si dobre rozmyslí, či chce zvyšok života stráviť s kamionistom. Púšťa sa tým do osamelého sveta, v ktorom manžel nepríde každý večer domov. Petra však vtedy ešte mala život – pracovala, chodila von s kamarátkami a celkom presne si neuvedomovala, ako by sa jej život mal zmeniť. Realita ju naplno zasiahla až keď sa jej narodilo prvé dieťa a manžel v tom čase sedel kdesi vysoko v kamióne. Mrzelo ju najmä to, že otec svoju dcéru videl prvýkrát až po troch týždňoch. Navyše ju však čakalo obdobie, v ktorom už žena prestane „mať život”.
Materská dovolenka je podľa mnohých matiek tým najosamelejším obdobím v živote. Odstrihnutie sa od kolegov v práci, postupne aj podvedomé odlúčenie sa od predošlých kamarátov, ktorí deti nemajú. A k tomu manžel, ktorý v kamióne odchádza na osemtýždňovú služobku a doma je iba jeden krátky týždeň. Čo mala Petra robiť? „Nezažila som žiadny spoločný príchod z pôrodnice, žiadnu pomoc od manžela po pôrode s bábätkom. On sa staral o financie a ja som sa musela postarať o všetko ostatné. To nikdy nikto nepochopí. Aké prázdne sú večery, keď deti spia. Že čokoľvek sa stane, musím riešiť sama, jedinou pomocou je morálna podpora po telefóne.”
„Kurník-nekurník, ženy na materskej zjavne potrebujú sociálny kontakt.“
No Petra si našla ešte jednu pomoc. Vytvorila si konto na sociálnej sieti Modrý koník a spolu s ďalšími troma ženami v podobnej situácii založili skupinu Manželky kamionistov. Dnes už 134 žien v nej preberá svoje kamionistické ťažkosti – čo robiť, keď muž skončil na pohotovosti počas cesty v Taliansku alebo kto je zodpovedný za to, že mužovi v kamióne nejde kúrenie. Až po vážnejšie diskusie o tom, ako sa v takomto vzťahu vyrovnať so žiarlivosťou. Všetky dokážu navzájom pochopiť aj tie najbanálnejšie starosti lepšie ako hocikto v ich okolí. Je teda niečo lepšie, než sa o pocity podeliť cez tú najdostupnejšiu technológiu v mobile?
modrý kurník
To, že existuje obrovský dopyt po sociálnom kontakte od špecifickej cieľovky, ktorú si dovtedy nikto nevšímal, zistili aj spoločníci Peter Vidovič a Róbert Vereš. Popri práci v reklamnej agentúre Etarget vtedy Robert pre svoju ženu ešte v roku 2007 naprogramoval web mojasvadba.sk. Používateľky však na stránke zostávali a diskutovali aj napriek tomu, že svadbu mali už dávno za sebou. Keď si už zazdieľali svadobné video, chceli podeliť aj fotky potomka a tvorcom nabúrali koncept. Vytvorili im teda iný web, na ktorom by mohli diskutovať aj o všetkých ostatných veciach, čo nasledujú po svadbe. „Robo povedal – nech sa to hoci volá aj modrý kôň,” mávne rukou so smiechom Peter Vidovič.
BEZ VÁS SA NEPOHNEME
Pridajte sa do komunity predplatiteľov, ktorí pohnú Slovenskom a prečítajte si odomknutú verziu tohto článku.