Na internete sa v tieto dni rozbieha nový internetový magazín Inland.sk. Stojí za ním spolutvorkyňa kultového Inzinu a šéfka projektu Station.sk Elena Akácsová, ktorá je aj stálou spolupracovníčkou .týždňa.
.inland.sk, ktorého si šéfredaktorkou, zastrešuje TV JOJ. Ako vznikla tvoja spolupráca s JOJ?
Dalo by sa povedať, ako o všetkom v živote, že to bola náhoda. Jojka sa rozhliadala po novom obsahu na svojej internetovej stránke a ja som po zrušení T-Station rozmýšľala, čo s načatým životom, a obe strany to len tak nezáväzne preberali s tými istými ľuďmi. Náhoda však praje len pripravenému a skutočnosť je taká, že Jojka sa dlhodobo a veľmi systematicky venuje nielen televíznemu biznisu, ale aj novým médiám, ako je internet, a mne sa páči, ako to robí. Takže bolo len otázkou tej šťastnej náhody, kedy bude chcieť mať na svojej stránke niečo, čo viem zas robiť ja.
.čo si TV JOJ od tohto projektu sľubuje?
Kvalitné čítanie pre menšinového čitateľa. Vo svete médií idú všetci po väčšinovom divákovi/čitateľovi, čísla nepustia. Tým pádom majú všetky veľké servery v ponuke to isté – agentúrne spravodajstvo, bulvár a čítanie pre ženy. Trh je tým presýtený a ak chce niekto ďalej rásť, musí svoju ponuku rozšíriť aj na tých, čo na internete hľadajú aj niečo iné. Našou ambíciou, samozrejme, nie je robiť uzavretý elitný magazín pre zopár intelektuálov. Chceme robiť normálny lifestyle, ktorý sa od toho, čo sa dá na internete aj v iných médiách prehadzovať vidlami, odlišuje nie témami, ale redakčným spracovaním, kultivovaným jazykom, nezvyklým uhlom pohľadu a jasne formulovaným názorom vyhranených osobností.
.akých autorov bude mať INLAND.sk?
Okrem skalnej zostavy Petra Pišťanka, Evy Borušovičovej, Jura Malíčka, Katky Uhrovej budú pre nás písať mnohí z tých, čo písali pre inZine aj pre T-Station. Texty mi prisľúbili i tí, čo sa na dlhší čas odmlčali, napríklad Peter Petro, Miro Ulman a ak všetko dobre pôjde, tak aj Maxim E. Matkin. Ale ja dúfam, že pre slovenského čitateľa budeme, tak ako doteraz, opäť objavovať a piplať nové talenty.
.pripravovala si už inZine, T-Station – čím bude INLAND.sk iný? Alebo pôjde o pokračovanie inzinového kultu?
Nerada by som sa priživovala na značke, ktorú som ani sama nestvorila a ani mi nepatrí. Nedá sa vstúpiť dvakrát, vlastne trikrát do tej istej rieky, i keď základná filozofia – teda to spomínané kvalitné čítanie – sa nezmení. Všetky tie nové možnosti, čo dnešný internet ponúka, sú len nové formy nabalené na rovnaký obsah. My máme obsah, moji noví šikovní kolegovia zase ovládajú tie nové formy.
.skús charakterizovať čitateľa, o ktorého bude inland bojovať.
V marketingových materiáloch by som hlavnú skupinu charakterizovala ako ľudí s vyšším vzdelaním, strednými a vyššími pracovnými pozíciami, lepším príjmom. Ale ja tieto škatuľky nemám veľmi rada, takže by som našich čitateľov charakterizovala ako zvedavých, náročných, hravých, so zmyslom pre humor, rozmýšľajúcich. To sú ľudia s potenciálom byť úspešní a hodní nasledovania, bez ohľadu na marketingovú škatuľu.
.máš pocit, že aj v časoch blogovania, keď je internet zahltený rôznymi textami, má význam robiť na internete časopis, ktorý tvorí, vymýšľa a starostlivo rediguje skúsený redaktor a píšu doň len vybraní autori?
Áno, mám ten pocit, dokonca mám pocit, že je to potrebné viac ako kedykoľvek predtým. Internet je veľmi demokratické a slobodné médium, ale zdá sa mi smutné a únavné, že čitateľ musí robiť tvrdú redakčnú prácu namiesto vydavateľa a prehrabávať sa haldami zbytočného textu, aby objavil konečne dobrý text. Ak na to nemá skúsenosť a cit, vlastne ho ani nemá šancu odhaliť. A niektorých by bola fakt veľká škoda.
.inland.sk, ktorého si šéfredaktorkou, zastrešuje TV JOJ. Ako vznikla tvoja spolupráca s JOJ?
Dalo by sa povedať, ako o všetkom v živote, že to bola náhoda. Jojka sa rozhliadala po novom obsahu na svojej internetovej stránke a ja som po zrušení T-Station rozmýšľala, čo s načatým životom, a obe strany to len tak nezáväzne preberali s tými istými ľuďmi. Náhoda však praje len pripravenému a skutočnosť je taká, že Jojka sa dlhodobo a veľmi systematicky venuje nielen televíznemu biznisu, ale aj novým médiám, ako je internet, a mne sa páči, ako to robí. Takže bolo len otázkou tej šťastnej náhody, kedy bude chcieť mať na svojej stránke niečo, čo viem zas robiť ja.
.čo si TV JOJ od tohto projektu sľubuje?
Kvalitné čítanie pre menšinového čitateľa. Vo svete médií idú všetci po väčšinovom divákovi/čitateľovi, čísla nepustia. Tým pádom majú všetky veľké servery v ponuke to isté – agentúrne spravodajstvo, bulvár a čítanie pre ženy. Trh je tým presýtený a ak chce niekto ďalej rásť, musí svoju ponuku rozšíriť aj na tých, čo na internete hľadajú aj niečo iné. Našou ambíciou, samozrejme, nie je robiť uzavretý elitný magazín pre zopár intelektuálov. Chceme robiť normálny lifestyle, ktorý sa od toho, čo sa dá na internete aj v iných médiách prehadzovať vidlami, odlišuje nie témami, ale redakčným spracovaním, kultivovaným jazykom, nezvyklým uhlom pohľadu a jasne formulovaným názorom vyhranených osobností.
.akých autorov bude mať INLAND.sk?
Okrem skalnej zostavy Petra Pišťanka, Evy Borušovičovej, Jura Malíčka, Katky Uhrovej budú pre nás písať mnohí z tých, čo písali pre inZine aj pre T-Station. Texty mi prisľúbili i tí, čo sa na dlhší čas odmlčali, napríklad Peter Petro, Miro Ulman a ak všetko dobre pôjde, tak aj Maxim E. Matkin. Ale ja dúfam, že pre slovenského čitateľa budeme, tak ako doteraz, opäť objavovať a piplať nové talenty.
.pripravovala si už inZine, T-Station – čím bude INLAND.sk iný? Alebo pôjde o pokračovanie inzinového kultu?
Nerada by som sa priživovala na značke, ktorú som ani sama nestvorila a ani mi nepatrí. Nedá sa vstúpiť dvakrát, vlastne trikrát do tej istej rieky, i keď základná filozofia – teda to spomínané kvalitné čítanie – sa nezmení. Všetky tie nové možnosti, čo dnešný internet ponúka, sú len nové formy nabalené na rovnaký obsah. My máme obsah, moji noví šikovní kolegovia zase ovládajú tie nové formy.
.skús charakterizovať čitateľa, o ktorého bude inland bojovať.
V marketingových materiáloch by som hlavnú skupinu charakterizovala ako ľudí s vyšším vzdelaním, strednými a vyššími pracovnými pozíciami, lepším príjmom. Ale ja tieto škatuľky nemám veľmi rada, takže by som našich čitateľov charakterizovala ako zvedavých, náročných, hravých, so zmyslom pre humor, rozmýšľajúcich. To sú ľudia s potenciálom byť úspešní a hodní nasledovania, bez ohľadu na marketingovú škatuľu.
.máš pocit, že aj v časoch blogovania, keď je internet zahltený rôznymi textami, má význam robiť na internete časopis, ktorý tvorí, vymýšľa a starostlivo rediguje skúsený redaktor a píšu doň len vybraní autori?
Áno, mám ten pocit, dokonca mám pocit, že je to potrebné viac ako kedykoľvek predtým. Internet je veľmi demokratické a slobodné médium, ale zdá sa mi smutné a únavné, že čitateľ musí robiť tvrdú redakčnú prácu namiesto vydavateľa a prehrabávať sa haldami zbytočného textu, aby objavil konečne dobrý text. Ak na to nemá skúsenosť a cit, vlastne ho ani nemá šancu odhaliť. A niektorých by bola fakt veľká škoda.
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.