Vášeň pre protesty je úžasná, ľudia radi protestujú proti všetkému. Protestuje sa, keď sa má baňa zavrieť i otvoriť.
Tak ako celý Paríž protestoval proti Eiffelovej veži, tak by teraz protestoval proti jej zbúraniu — ak by fungovala reinkarnácia, oba protesty by pokojne viedol ten istý človek, napríklad nejaký francúzsky Tóno Popovič. Protestuje sa proti novým budovám, niekedy sa protestuje aj za búranie. Napríklad chúďa nová budova slovenskej galérie — proti tej sa protestuje doteraz napriek jej zjavnej brutálnej kráse, napriek tomu, že ide o jeden z mála exemplárov ojedinelej punkovej architektúry na Slovensku.
Namiesto toho, aby svietila na nábreží ako výraz nášho nadhľadu a odvahy, stal sa z nej nosič reklamy. Protestovalo sa aj proti zavretiu Stoky, najčudnejšie bolo, že protesty neviedli developeri stavajúci štvrť Eurovea. Viete si predstaviť, že dostaviate a hneď od začiatku máte v sterilnej štvrti život, kultovú scénu a dobrú krčmu? To všetko zakomponované v novej architektúre? No raj pre milovníkov živých vecí. Najnovšie sa protestuje proti búraniu PKO. Nie je veľa miest, ktoré majú v sebe niečo, čo sa nedá presne pomenovať... Komunistická architektúra, dve neveľmi útulné sály, zlé parkovanie. Vestibul s peknou vitrážou a malé utajené divadielko na poschodí. A niečo neuchopiteľné vo vzduchu. Tie bagre museli bolieť každého, kto má citlivosť na to „niečo“, čo sa vytvorí len rokmi, mnohými akciami, čo sála z múrov ako nakopená pozitívna energia. Búranie PKO je však len úplne logickým výsledkom toho, čo schválilo mesto. Vyhlásenie primátora Bratislavy o bezohľadnosti developera je preto nekonečne trápne a je skutočne bezohľadné. O konci PKO nerozhodol developer (nech ide o kohokoľvek), ale poslanci mestského zastupiteľstva. Pritom zachrániť PKO sa snažili mnohí aktivisti už od začatia kauzy — bez odozvy. Ešteže je v časti budovy tanečná šou Fedora Flašíka a ďalších celebrít, inak by masové zdesenie možno neprišlo ani teraz. Pekné tance predvádza aj primátor Ďurkovský. Ktovie, koľko bodov dostane od poroty.
Tak ako celý Paríž protestoval proti Eiffelovej veži, tak by teraz protestoval proti jej zbúraniu — ak by fungovala reinkarnácia, oba protesty by pokojne viedol ten istý človek, napríklad nejaký francúzsky Tóno Popovič. Protestuje sa proti novým budovám, niekedy sa protestuje aj za búranie. Napríklad chúďa nová budova slovenskej galérie — proti tej sa protestuje doteraz napriek jej zjavnej brutálnej kráse, napriek tomu, že ide o jeden z mála exemplárov ojedinelej punkovej architektúry na Slovensku.
Namiesto toho, aby svietila na nábreží ako výraz nášho nadhľadu a odvahy, stal sa z nej nosič reklamy. Protestovalo sa aj proti zavretiu Stoky, najčudnejšie bolo, že protesty neviedli developeri stavajúci štvrť Eurovea. Viete si predstaviť, že dostaviate a hneď od začiatku máte v sterilnej štvrti život, kultovú scénu a dobrú krčmu? To všetko zakomponované v novej architektúre? No raj pre milovníkov živých vecí. Najnovšie sa protestuje proti búraniu PKO. Nie je veľa miest, ktoré majú v sebe niečo, čo sa nedá presne pomenovať... Komunistická architektúra, dve neveľmi útulné sály, zlé parkovanie. Vestibul s peknou vitrážou a malé utajené divadielko na poschodí. A niečo neuchopiteľné vo vzduchu. Tie bagre museli bolieť každého, kto má citlivosť na to „niečo“, čo sa vytvorí len rokmi, mnohými akciami, čo sála z múrov ako nakopená pozitívna energia. Búranie PKO je však len úplne logickým výsledkom toho, čo schválilo mesto. Vyhlásenie primátora Bratislavy o bezohľadnosti developera je preto nekonečne trápne a je skutočne bezohľadné. O konci PKO nerozhodol developer (nech ide o kohokoľvek), ale poslanci mestského zastupiteľstva. Pritom zachrániť PKO sa snažili mnohí aktivisti už od začatia kauzy — bez odozvy. Ešteže je v časti budovy tanečná šou Fedora Flašíka a ďalších celebrít, inak by masové zdesenie možno neprišlo ani teraz. Pekné tance predvádza aj primátor Ďurkovský. Ktovie, koľko bodov dostane od poroty.
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.