Svojím podpisom ich podporili dvadsiati kolegovia. Divadelník a senátor Tomáš Töpfer chce petícii dať váhu prerokovaním v Mediálnej komisii v Senáte, i keď tvrdí, že nie je potrebná zmena zákona, ide im len o jeho prísnejšie dodržiavanie.
To, že sa iniciatíva stretne s nepochopením a zosmiešňovaním zo strany bulváru, sa dalo čakať. Vytiahli otrepaný argument, že bulvár a celebrity sa navzájom potrebujú a že často sami bulváru podsúvajú informácie o sebe. A že za petíciou je len zištný cieľ, vysúdiť na vydavateľoch vyššie odškodné. To napokon iniciátori petície nepopierajú. Smiešne pokuty v porovnaní s príjmom vydavateľov bulváru podľa nich nemajú žiadny vplyv na zmenu správania.
Zarážajúcejšie je, že petícia sa stretla s nepochopením aj u serióznejších médií a komentátorov. Viac či menej zdržanlivo tvrdia to, čo vyjadril šéfredaktor časopisu Marketing & Media Daniel Köppl. Je to vraj také „národoobrozenecké neuvědomění si toho, jak věci fungují." Podľa neho to všetko vychádza z kultivovanosti spoločnosti a jej konzumácie bulváru, s ktorou nikto nič neurobí. A hneď aj predpovedá, že sa to skončí tak, ako to zvykne dopadnúť aj v zahraničí. Chvíľu sa o tom bude debatovať, možno sa urobia aj nejaké obmedzenia a tie sa budú dodržiavať maximálne pol roka.
Vyzerá to tak, že sa nedá robiť nič. Iba útrpne znášať útoky, nereagovať a dúfať, že každá bulvárna správa už na druhý deň zapadne prachom na rozdiel od serióznej roboty, ktorá zostane po tých nespravodlivo ohováraných.
Keď sa nedá robiť nič rozumné a pragmatické, je čas robiť veci nerozumné a idealistické. Možno si pri tom človek viac nabije hubu, ale duša si na chvíľu zamáva krídlami. A to môže mať nedozerné účinky, všakáno.
To, že sa iniciatíva stretne s nepochopením a zosmiešňovaním zo strany bulváru, sa dalo čakať. Vytiahli otrepaný argument, že bulvár a celebrity sa navzájom potrebujú a že často sami bulváru podsúvajú informácie o sebe. A že za petíciou je len zištný cieľ, vysúdiť na vydavateľoch vyššie odškodné. To napokon iniciátori petície nepopierajú. Smiešne pokuty v porovnaní s príjmom vydavateľov bulváru podľa nich nemajú žiadny vplyv na zmenu správania.
Zarážajúcejšie je, že petícia sa stretla s nepochopením aj u serióznejších médií a komentátorov. Viac či menej zdržanlivo tvrdia to, čo vyjadril šéfredaktor časopisu Marketing & Media Daniel Köppl. Je to vraj také „národoobrozenecké neuvědomění si toho, jak věci fungují." Podľa neho to všetko vychádza z kultivovanosti spoločnosti a jej konzumácie bulváru, s ktorou nikto nič neurobí. A hneď aj predpovedá, že sa to skončí tak, ako to zvykne dopadnúť aj v zahraničí. Chvíľu sa o tom bude debatovať, možno sa urobia aj nejaké obmedzenia a tie sa budú dodržiavať maximálne pol roka.
Vyzerá to tak, že sa nedá robiť nič. Iba útrpne znášať útoky, nereagovať a dúfať, že každá bulvárna správa už na druhý deň zapadne prachom na rozdiel od serióznej roboty, ktorá zostane po tých nespravodlivo ohováraných.
Keď sa nedá robiť nič rozumné a pragmatické, je čas robiť veci nerozumné a idealistické. Možno si pri tom človek viac nabije hubu, ale duša si na chvíľu zamáva krídlami. A to môže mať nedozerné účinky, všakáno.
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.